مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر به عنوان پایلوت استان اردبیل در کشت انتظاری انواع حبوبات انتخاب شده است.

خیبر علی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از اجرای کشت انتظاری انواع حبوبات به عنوان روش نوین کشت در این شهرستان خبر داد و افزود: در خصوص این نوع کشت، کوثر به عنوان پایلوت استان اردبیل انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از اراضی این شهرستان به عنوان مزارع الگویی زیر کشت انتظاری انواع حبوبات رفته است، تاکید کرد: تلاش می شود با اجرای این طرح کشاورزان به صورت آموزشی و ترویجی با مزایای این شیوه جدید کشت آشنا شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر در زمینه شیوه این نوع کشت و مزایای آن تصریح کرد: در این شیوه کشت با آغاز فصل زمستان صورت می گیرد، بنابراین گیاه از فصل کاشت بیشترین استفاده را کرده و عملکرد آن نسبت به کشت بهاره افزایش می یابد.

جلیلی این شیوه را با توجه به عدم بارش های کافی بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: به دلیل ناکافی بودن بارش طی سال جاری انتظار داریم مزارع با کشت انتظاری محصول قابل قبولی داشته باشد اما مزارع کشت شده با روش سنتی با تنش مواجه و افت محصول مواجه شوند.

وی رقابت شدید علف های هرز هنگام گرم شدن هوا و سبزشدن محصول را نیز از مشکلات کشت انتظاری حبوبات برشمرد و بیان داشت: در این خصوص باید کنترل شیمیایی و موثر علف های هرز تشدید شود.

انتهای پیام/ح

اجرای کشت انتظاری انواع حبوبات در شهرستان کوثر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.