پشت سر گذاشتن بحران آبی در کشور با همکاری دانشمندان ایرانی

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم با ارائه مقالات کاربردی دانشمندان و اندیشمندان ایرانی حوزه آب و محیط زیست بحران آبی را پشت سر بگذاریم.

سید هادی حسینی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری همایش ملی راهبرد‌های مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست محیطی در ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  به چالش‌های فرهنگی و زیست محیطی مدیریت آب اشاره کرد و گفت: جنگ بر اثر تامین آب مورد نیاز مردم چند سال آینده  گریبان گیر  کشور‌های کم آب می شود.

وی یکی از مسایل مهم حوزه آب را فرهنگ  سازی مصرف و مدیریت منابع آبی بیان کرد و افزود: در دورهای گذشته ایرانی ها برای ذخیره سازی آب در هنگام خشکسالی به حفر قنات، آبیاری کوزه‌ای و  احداث آببندان اقدام کردند.

حسینی گفت: متاسفانه هم اکنون در مدیریت منابع آبی  بسیاری از شیوه‌های ذخیره سازی آب فراموشی شده است.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بارندگی در کشور هر سال کاهش می‌یابد و شیوه‌های مصرف و سبک زندگی ایرانی‌ها باید تغییر کند.

وی گفت: کشور‌های در دنیا بودند با مدیریت حوزه‌های آبی خود توانستند در برابر چالش خشکسالی مقابله کنند.

حسینی با بیان اینکه با کمتر و بهتر مصرف کردن می‌توان چالش‌های آب را حل کرد، افزود: امیدواریم با ارائه مقالات خوب دانشمندان و اندیشمندان ایرانی حوزه آب و محیط زیست بتوانیم این بحران آبی را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ر

تاکید بر فرهنگ مصرف و مدیریت منابع آبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.