فرماندار ایرانشهر گفت: برای نخستین بار یک شرکت چینی با مشارکت بخش خصوصی ایران در حال ساخت کارخانه فشرده‌سازی گاز در ایرانشهر است.

نبی بخش داوودی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یک شرکت چینی با مشارکت بخش خصوصی ایران فرایند ساخت کارخانه " فشرده سازی گاز" در ایرانشهر را شروع کرده‌اند که حجم سرمایه‌گذاری فاز نخست آن ۸۰ میلیون دلار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری مربوط به طرف خارجی است، ادامه داد: این سرمایه گذاری با هدف فشرده سازی گاز برای تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌های چابهار و مناطق هم‌جوار که تا کنون خط لوله گاز به آنجا نرسیده است، ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه گاز پس از فشرده‌سازی به وسیله ۴۰۰ تانکر به نیروگاه برق، پتروشیمی و شرکت فولاد چابهار حمل می‌شود و برای حدود ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند که با احتساب اشتغال ایجاد شده در بخش خدمات، میزان اشتغال این پروژه به بیش از هزار نفر می‌رسد.

داودی ادامه داد: سعی و تأکیدمان بر این است که در این طرح از نیرو‌های بومی منطقه استفاده شود و بخشی از نیرو‌های متخصص که در منطقه نداشته باشیم و نتوانیم از ایرانشهر جذب کنیم به طبع از مناطق دیگر تأمین خواهیم کرد. تعدادی نیروی تخصصی از کشور چین نیز در کنار این نیرو‌های داخلی فعالیت خواهند کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان اینکه فرایند ساخت این کارخانه شروع شده است، افزود: کارگاه ساخت عمرانی این طرح تجهیز و دیوار کشی، حصار کشی و زیرسازی شروع شده است. بخش اعظم تجهیزات به ایران وارد شده و اکنون در بندرعباس در حال ترخیص است که انشالله رفته رفته به سایت منتقل می‌شود.

وی درباره زمان بهره‌برداری از این طرح نیز گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تجهیزات این سرمایه‌گذاری قابل نقل و انتقال است سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند که ظرف پنج تا شش ماه آینده این کارخانه راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/گ

سرمایه گذاری شرکت چینی در ایراشنهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار