با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر کودکان با مسائل و احکام روزه در فضایی شاد و خاطره ­انگیز جشن بزرگ ویژه روزه اولی‌ها دختر و پسر در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

آغاز ثبت نام جشن روزه اولی‌ها در حرم امام رضا(ع)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن «روزه اولی‎ها» ویژه‌ پسران و دختران تازه مکلف تدارک دیده شده است، مثل سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: نوجوانانی که در ماه مبارک رمضان امسال به سن تکلیف رسیده‏اند، می‏توانند با ثبت­ نام قبلی در این مراسم شرکت کنند.
 
وی درباره شرایط ثبت نام گفت: ثبت‌نام فقط از دختران متولد اول مهر ۱۳۸۷ تا اول مهر ۱۳۸۸ و پسران متولد اول آذر ۱۳۸۱ تا اول آذر ۱۳۸۲ انجام می‌پذیرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ثبت نام از تاریخ ۱۰/۲/۹۷ تا ۱۳/۲/۹۷ همه روز از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ صورت می‎گیرد، تاکید کرد: مسئولان و رابطان محترم مدارس می‎توانند با همراه داشتن معرفی نامه از مدرسه و ارائه مدارک شناسایی دانش آموزان مکلف برای ثبت­ نام گروهی اقدام کنند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان برای ثبت نام الزامی نیست و صرف مدارک کفایت می‏کند.

وی با تاکید بر اینکه مراسم جشن روزه اولی‎ها ویژه دانش‎آموزان مکلف مشهدی و حومه است، افزود: علاقه ‏مندان برای ثبت نام می­توانند به پایگاه فرهنگی شهید هاشمی نژاد واقع در صحن جامع رضوی، جنب باب الجواد (ع) مراجعه کنند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی گفت: علاقه­مندان برای راهنمایی و سوالات متداول می­توانند با شماره‎های ۳۲۰۰۳۷۳۸ و ۳۲۰۰۳۵۹۴ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه زمان و مکان برگزاری مراسم روزه اولی­های متعاقبا اعلام خواهد شد، افزود: سخنرانی با موضوعات تربیتی، تغذیه و رسانه، برنامه‌های فرهنگی و تبیین جایگاه والای ماه مبارک رمضان و تاثیر اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان از ویژه برنامه‌های این مراسم است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری روزه اولی‌ها در حرم امام رضا(ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرجس صادق‌زاده
۱۹:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
دختر شهید برادرم هست میخواهم در این جشن شرکت کنه