به منظور ایجاد فضای سبز در کمربند جنوبی شهر مشهد، آستان قدس رضوی یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۳۱ مترمربع از اراضی موقوفه را بدون حق تقدیمی و اجاره بها به شهرداری واگذار کرده است.

واگذاری یک میلیون و ۷۶۰ هزار مترمربع از اراضی موقوفه آستان قدس در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  غلامرضا رحمتی‌زاده معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی بر اساس ضرورت و فراتر از حدود وظایف ذاتی و به منظور همراهی با مدیریت شهری و تأمین سرانه‌های خدمات شهری از جمله فضا‌های سبز، اقدام به واگذاری اراضی در برخی از نقاط شهر مشهد کرده است. 
 
وی گفت: آستان قدس رضوی به طرح‌های توسعه و نیاز‌های شهری به ویژه ایجاد فضای سبز توجه بسیاری دارد و بیش از ۴۴ درصد اراضی شهر مشهد، موقوفه حضرت رضا (ع) است و بیشترین خدمات شهری در این موقوفات اجرا می‌شود که بر اساس مدیریت و طرح‌های شهری و شهرسازی در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی رحمتی‌زاده افزود: برای تمامی زمین‌های موقوفه در شهر برنامه مشخصی در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها متناسب با ظرفیت و نیاز شهر به تدریج در حال اجرا است.

رحمتی زاده گفت: آستان قدس رضوی به دنبال رفع مشکلات ساکنان روستا‌های زکریا و منطقه چشمه پونه است و به دستگاه‌های خدماتی اعلام کرده است تا با رعایت اصول و طرح‌های شهرسازی به روستای زکریا خدمت‌رسانی کنند.

انتخای پیام//م. ن

واگذاری اراضی موقوفه آستان قدس به شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.