امام جمعه اندیمشک گفت: پرداخت زکات نزول برکات را به دنبال دارد و گامی مهم برایی کاهش و رفع مشکلات قشر آسیب‌پذیر در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک بیان داشت: پرداخت زکات در جامعه وحدت آفرین بوده و پرداخت زکات نزول برکات را به دنبال دارد و گامی مهم برای کاهش و رفع مشکلات قشر آسیب‌پذیر در جامعه خواهد بود.

وی افزود: احیای فرهنگ زکات در جامعه است و روحانیان، معتمدان، دهیاران و دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه احیای فرهنگ زکات تلاش و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

حسینی نوری بیان داشت: پرداخت زکات برکاتی برای بهره‌مندی جامعه، نیازمندان و رفع مشکلات عمومی روستا به همراه دارد و تشکیل کمیسیون تخصصی در اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گامی مهم در زمینه اثربخشی زکات به دنبال خواهد بود.

امام جمعه اندیمشک گفت: بر اساس روایات پرداخت زکات، محصول را در مقابل بلایا و خسارات طبیعی بیمه و برکت را در سفره فرد پرداخت کننده زکات و جامعه افزایش خواهد داد واگر جامعه نسبت به زکات بی تفاوت باشد، بی‌تفاوتی در بین افراد ایجاد شده و جامعه از شکل اسلامی خود خارج می‌شود.

انتهای پیام/م

تبلیغ  و ترویج  فریضه واجب زکات

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.