معاون امور توانبخشی بهزیستی تهران بر ضرورت انجام غربالگری کودکان در سن ۲ تا ۵ سالگی برای شناسایی و درمان اوتیسم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح کافه اوتیسمی‌های شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کودکان و فرزندان مبتلا به اوتیسم در صورت انجام غربالگری در سنین طلایی ۲ تا ۵ سالگی، در آینده افرادی توانمند خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: والدین کودکان مبتلا به اوتیسم باید در غربالگری به هنگام کودکان خود اقدام کنند تا این کودکان در مبحث درمان دچار مشکل نشوند و اموری چون گفتار درمانی و کاردرمانی خود را به موقع پیگیری کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در استان تهران شناسایی شده‌اند و یک هزار نفر از این کودکان تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته اند و از خدمات مراکز درمانی اوتیسم بهره مند می‌شوند.

اسدی یادآور شد: هزینه‌های درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم ماهیانه در حدود یک و نیم تا ۲ میلیون تومان است که برای کودکان تحت پوشش بهزیستی استان تهران، بخشی از این هزینه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم تا با کمک و موافقت دولت هزینه‌های درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: راه اندازی کافه اوتیسم با عنوان «کافه دانتیسم» گام موثری برای حضور کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم در فعالیت‌های اجتماعی است و کودکان مبتلا به اوتیسم و سندرم داون حاضر در این کافه با گذراندن دوره‌های گفتار درمانی و کار درمانی توانمند شده اند.

اسدی تاکید کرد: در صدد هستیم تا شرایطی به وجود بیاوریم که کودکان مبتلا به اختلالاتی چون اوتیسم و سندرم داون با سپری کردن دوره‌های گفتار درمانی و کار درمانی توانمندی لازم را کسب کرده و از انزوا و گوشه گیری آن‌ها و مشکلاتی که به تبع آن برایشان به وجود می‌آید، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

آغاز به کار کافه اوتیسم

برچسب ها: بهزیستی ، اوتیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار