سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: گزارش ها نشان می دهد، فعالیت ها و رشد خوبی در حوزه ی ورزش در استان کرمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در همایش پیاده روی خانوادگی روستای دارسینوئیه و دهخانی از توابع شهرستان کرمان با اعلام اینکه در ایام مبارکی قرار داریم، به میلاد مسعود و میمون حضرت مهدی موعود(عج)، روز سربازان گمنام آقام امام زمان، گرامیداشت روز مقام معلم، روز تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا و روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: امیدواریم این ایام بر همه مبارک باشد و خداوند به همه ی ما توفیق دهد، از آنها خوب بهره برداری کنیم و آمادگی لازم برای ورود به ماه مهمانی خدا، ماه مبارک رمضان را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خیلی خوبی در حوزه ی ورزش و سلامت طی سال های اخیر در کشور و به ویژه استان کرمان انجام شده، افزود: گزارش ها نشان می دهد، فعالیت ها و رشد خوبی در حوزه ی ورزش در استان کرمان انجام شده است.

ملانوری تصریح کرد: مهمترین نوع ورزش و کاری که در حوزه ورزش و فعالیت های ورزشی می توان انجام داد این است که ورزش همگانی و ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی را تقویت کنیم چرا که این نوع ورزش ها جدای از اینکه حرکتی ورزشی در حوزه سلامت مردم به شمار می رود، با فرهنگ ملی، دینی و اسلامی ما ایرانی ها بسیار همخوانی دارد و سازگار است.

وی یادآور شد: خوب است مردم به بهانه ی این نوع ورزش ها ضمن کمک به سلامتی خود،

 دور هم جمع شوند و دید و بازدیدی نیز صورت گیرد و با اینکار با نشاط، همدلی نیز افزایش می یابد.

ملانوری گفت: جا دارد همین جا از فعالیت های خوبی که در این حوزه در استان کرمان انجام شده، تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: خوشبختانه در سایه ی خدماتی که این سال ها نظام جمهوری اسلامی ارائه داده، ما شاهد آبادانی و توسعه ی خوب و ایجاد زیرساخت ها در همه ی اقصی نقاط کشورمان هستیم.

ملانوری تصریح کرد: امروز اگر به دورترین نقاط روستایی استان نگاه کنید، می بینید از نعمت راههای آسفالته، آب سالم آشامیدنی، برق، زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی، بحث آموزشی برخورداریم.

وی با اشاره به نامگذاری امروز به روز سربازان گمنام امام زمان (عج) یادآور شد: امنیت خوبی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، بواسطه ی خدمات بسیار بزرگی است که این سربازان گمنام انجام می دهند.

ملانوری بیان داشت: ما باید به این کشور کمک کنیم تا به رغم همه ی دشمنی ها و گرفتاری هایی که براش بوجود می آورند، بتواند مقام بایستد و حرکت هایی پرشتاب و رو به توسعه ای در پیش داشته باشد.

وی گفت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور در منطقه است و علی رغم همه ی فتنه ها، دشمنی ها و نقشه های به روز و شومی که دشمنان و ابرقدرت ها برایش می کشند، امروز کسی قدرت نمی کند پایش را در مرزهای ما بگذارد و کسی جرأت تجاوز به حریم و خاک ما را به خود نمی دهد.

ملانوری افزود: امروز اگر روستاها با این خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به آنها ارائه کرده، دارای زیرساخت های خوبی شده اند، باید به رشد و توسعه ی این زیر ساخت ها کمک کنیم.

 وی تصریح کرد: متأسفانه طی سال های اخیر با توجه به اینکه در زمینه ی اقتصادی برنامه ریزی دقیقی نشده بود، شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بودیم که بدین ترتیب روستاها خالی از سکنه شدند، در حالی که امکانات و زیرساخت های بسیاری در روستاها وجود دارد.

ملانوری یادآور شد: با خلاقیت ها، ابتکارات و برنامه های نو رزم حسنی، استاندار کرمان، امروز استان کرمان در حوزه فعالیت های اقتصادی به یک کارگاه عملیاتی و جهادی تبدیل شده و با برنامه هایی که در ستاد مثلث توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وجود دارد، دولت امکانات، تسهیلات و خدمات بسیار خوبی در حوزه ایجاد فعالیت های خرد، صندوق های خرد روستایی، کارگاههای کوچک و اشتغالزایی در روستاها ارائه می دهد و بدین ترتیب  تلاش می کنیم دوباره مردم به روستاها برگردند و فعالیت های اقتصادی در خور شأن آن روستا با توجه به فعالیت های آنجا راه اندازی شود.

انتهای پیام/ب

همایش پیاده روی خانوادگی روستای دارسینوئیه ی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار