مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت: پیش بینی می شود که با تولید 3تن دانه کلزا به طور متوسط در هر هکتار 2هزار تن دانه روغنی کلزا در مزارع این شهرستان تولید شود.

پیش بینی تولید 3 تن دانه کلزا از مزارع شهرستان صحنهنوروزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:  تولید دانه های روغنی و قطع وابستگی به واردات این محصول در کشور از برنامه های بسیار مهم در وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به شرایط اقلیمی بسیار خوب شهرستان صحنه و حاصلخیزی زمین های کشاورزی و نیز سازگاری کلزا با اب و هوای مختلف تولید این مخصول و بالا بردن سطح زیر کشت ان نقطه امیدی برای تامین روغن مورد نیاز کشور است .

وی افزود: در این راستا با اقدامات ترویجی بسیار وسیع و پیگیری های لازم سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری 96_ 97 به 680 هکتار رسید که نسبت به سال گذشته رشد 4برابری داشنه است.

نوروزی گفت: در سال زراعی جاری 3500کلیو بذر کلزای هیبریدی المانی و فرانسوی در بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع شده است.

وی ادامه داد: مزیت مهم کشت کلزا هزینه کم ان در مرحله کاشت نسبت به محصولات دیگر است  و استفاده این گیاه از باران های پاییزی و بهاری موجب صرفه جویی در مصرف اب و هزینه تولید می شود هم چنین کنترل خوب علف های هرز و حاصل خیزی خاک است.

 

انتهای پیام/ز

مزیت مهم کشت کلزا هزینه کم ان در مرحله کاشت نسبت به محصولات دیگر است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.