اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز سوالات خود از محمدعلی افشانی، کاندیدای شهرداری تهران را مطرح کردند.

انتخاب زنان و جوانان بدون توانمندی لازم، ظلم آشکار است/ نگران تک لحظه‌ای شدن سازمان شهرداری هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در شصتمین جلسه علنی این نهاد گفت: انتصاب زنان و جوانان به صورت جرثقیلی در مسئولیت‌هایی که فاقد توانمندی لازم برای عموم باشد، ظلمی آشکار نسبت به زنان و جوانان در کشور است.

وی خطاب به محمد علی افشانی یکی از کاندید‌های شهرداری تهران گفت: نگرانم درصورت شهردار شدن شما با سازمان تک‌ لحظه‌ای مواجه باشیم. هرچند در توضیحات اعلام کردید از بدنه استفاده می‌کنید اما یکی از بیماری‌های مدیریت نظام اداری ایران، تک لحظه‌ای بودن برخی از سازمان‌هاست.

رسولی با اشاره به اینکه سابقه مدیریت حاکمیتی دارد، خطاب به افشانی گفت: در مدت زمان حضورم در شورای شهر متوجه شدم محیط حوزه مدیریت شهری با سوابقی که قبلا داشتم تفاوت ماهوی دارد. من و شما به عنوان استاندار، استان‌ها را از منظر امنیتی و سیاستی اداره می‌کردیم. حتی دادستان موظف بود تشخیص های ریاستی ما را بپذیرد، اما در حوزه شهری این گونه نیست و باید علاوه بر کابینه خود با 21 عضو شورای شهر تعامل داشته باشیم و با خرد جمعی شهر را مدیریت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث شوراها معتقد به رشوه‌دهی به زنان و جوانان نیستم، اما باید آنها را توانمند کنیم.

رسولی همچنین اعلام کرد: به وزیر کشور و معاون اجتماعی گله ما را برسانید که در نهم اردیبهشت یعنی سالگرد تشکیل شوراها، کلامی از وزیر و معاون مربوطه برای توانمند و تقویت شوراها نشنیدیم.

حجت‌نظری خطاب به رسولی گفت: گاهی می‌گوییم ما پیرمردها باید چه رویکردی را برای زنان و جوانان پیش بگیریم. اگر پیرمردها کنار بکشند جوان ها روی کار می‌آیند؛ اما متاسفانه پیرمردها از صندلی مدیریتی خود دل نمی‌کنند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری پس از پایان اعلام برنامه های محمدعلی افشانی در صحن شورا، خطاب به افشانی گفت: شهر تهران چالش‌های متعددی دارد. چالش‌ محیط زیست یکی از چالش های جدی است. امروز وضعیت محیط زیست شهر به عنوان کلان‌شهر پایتخت و منطقه قابل دفاع نیست.

وی افزود: آقای افشانی شما چقدر از تهران شناخت دارید؟ تهران نیازمند خلاقیت و نوآوری است و من خلاقیتی در برنامه شما ندیدم.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی بارها برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده است و اینها نکات جدیدی نیست که شما بیان کردید.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افشانی در برنامه‌اش کاهش آلودگی هوا را از طریق توقف موتورسیکلت‌ها بیان کرد، گفت: چگونه می‌خواهید سه میلیون موتورسیکلت در تهران را متوقف کنید.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های افشانی خروجی عملیاتی ندارد، گفت: همه مسائلی که گفته شد، در برنامه دوم پنج ساله است و چیزی جدیدی در برنامه‌های افشانی وجود ندارد.

سید آرش حسینی میلانی، عضو دیگر شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برخی از پروژه های عمرانی در شهر حق تنفس مردم را معرض خطر قرار دادند، خطاب به افشانی گفت: به عنوان یک مدیر اجرایی چگونه می‌خواهید این پروژه‌های عمرانی را متوقف کنید.

وی افزود: ایجاد همراهی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلفی که در عرصه محیط زیست با یکدیگر تداخل وظیفه دارند، حائز اهمیت است. چه برنامه ای برای این مهم دارید؟

حسینی میلانی ادامه داد: برخی از مشکلات شهر تهران به دلیل چالش های محیط زیستی حریم شهر تهران در عرصه آلودگی هوا و پسماند است که نیازمند همکاری و حمایت شهرداری است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ شما چگونه می خواهید جلوی کار پروژه های مخرب محیط زیستی را بگیرید و به عنوان شهردار، چگونه می‌خواهید نظرات مردم و شورایارها را اخذ کرده و به آنها اعتبار دهید؟

علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز از محمدعلی افشانی پرسید: اگر شهردار شوید، از مجموع شهرداران مناطق چند درصد تغییر خواهد کرد؟

وی با اشاره به حادثه پلاسکو افزود: پلاسکوهای بالقوه زیادی در شهر تهران داریم. برای این مهم چه برنامه‌ای دارید؟

در ادامه جلسه، مرتضی الویری با بیان اینکه شهردار تهران باید مدیر هزینه و مدیر درآمد باشد، گفت: در این مورد توضیحات بیشتر دهید و نگرش خودتان را در مورد واگذاری‌ها بیان کنید.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه دستفروش‌ها به دلیل تنگناهای مالی به این شغل روی آورده اند، گفت: تا به حال رویکردهای لحاظ شده جوابگو نبوده است. برنامه شما برای این موضوع چیست؟

وی افزود: چه برنامه‌های برای تحقق عدالت اجتماعی و تامین منافع مالی در نظر دارید؟

مسجد جامعی در پایان خاطرنشان کرد: شادی‌آفرینی در شهر حائز اهمیت است. چگونه می‌توانید با یک سیاست‌هایتان این مقوله را انجام دهید.

پس از پایان اظهارات مسجدجامعی، محمد علیخانی یکی از مشکلات مدیریتی این دوره را انتصاب مدیران غیرعملیاتی دانست و گفت: عدم استفاده از نیروهای مدیریتی پشت میز نشین توسط شهردار تهران حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

 

سوالات اعضای شورای شهر تهران از محمدعلی افشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار