مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار دادخواست سال گذشته در مراجع حل اختلاف کار این استان ثبت شده است.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سه هزار دادخواست سال گذشته در مراجع حل اختلاف کار این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد:   از این تعداد دادخواست ۲ هزار و ۵۷۰ مورد رسیدگی و رای صادر شده است.

جهاندیده افزود: حضور توام با احساس مسئولیت تشکل‌های کارگری در کنار مراجع حل اختلاف کار منجر به کاهش ۶ درصدی میزان شکایت وارده پارسال به نسبت مدت مشابه سال ۹۵ در سیستان و بلوچستان شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد پرونده‌ها سال گذشته در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هیات حل اختلاف کار و ۱۶ هیات تشخیص در این اداره کل فعال است.

جهاندیده افزود: افراد در مرحله نخست شکایت خود را در هیات تشخیص مطرح می‌کنند و بعد در هیات حل اختلاف کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۹۳ هزار کارگر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل این آمار به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند که در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند.

وی بیشترین فراوانی حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیت‌های ساختمانی ذکر کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص همگرایی و هم افزایی با سازمان نظام مهندسی، حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمانی سیستان و بلوچستان سال ۹۶ در مقایسه با سال قبل آن ۳۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ع

بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار