رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: واگذاری مسئولیت به شورا‌ها نص صریح قانون است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: مسائلی که شورا‌های شهر با آن رو به رو هستند؛ مسئله مدیریت یکپارچه شهر است. تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در خصوص مسائل و معضلات شهر تهران منجر به سردرگمی، موازی کاری، اتلاف بیش از حد منابع و شکست کامل هماهنگی‌های بین دستگاهی شده و همانگونه که شاهد هستیم امروز برای مسئله آلودگی هوا مراکز مختلفی وجود دارد.

فراهانی گفت: بسیاری از خدماتی که دولت ارائه می‌کند باید به شورا‌ها و همچنین تصدی گری دولتی نیز به شهرداری‌ها واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های وزارت کشور، حمایت، آموزش، توانمندسازی و نهایتا واگذاری مسئولیت‌ها به شوراهاست؛ این امر نص صریح قانون است.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: دلیل این است که وزارت کشور مسئول حسن اجرای شوراهاست؛ طی 8 ماه گذشته چند اقدام اثر بخش از سوی وزارت کشور انجام شده است؟ چند کارگروه و نشست و چه اقدامات ملموس به نتیجه رسیده‌ای صورت گرفته و چند جلسه با شورای عالی استان‌ها برگزار شده است؟

فراهانی عنوان کرد: بحث پروژه‌ها در حال حاضر مطرح است. بر اساس آمار، اگر مجموع پروژه‌های شهرداری تهران را یک پروژه در نظر بگیریم تا انتهای سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام ۳۶ درصد و پیشرفت مالی حدود ۲۵ درصد بوده است و ما به بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان برای اتمام این‌ها علاوه بر ۵۲ هزار میلیارد بدهی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار