عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود اقتصادی کردن شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری کمک حال شهرداری باشد، گفت: در حال حاضر این شرکت‌ها باری زیان‌ده بر دوش شهرداری هستند.

فراهانی: اقتصادی کردن شرکت‌های شهرداری باری زیان‌ده بر دوش شهرداری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن سخنان حسینی مکارم نامزد تصدی شهرداری تهران هر یک به نوبت سوال‌های خود را مطرح کردند و سپس حسینی مکارم به این سوال‌ها پاسخ داد.

سید حسن رسولی اولین سوال‌کننده بعد از حسینی مکارم با سپاسگذاری از رفتار اخلاقی حسینی مکارم در طول مدتی که سرپرست شهرداری تهران بود، گفت: آنچه که مناسب حال و آینده است، رعایت اخلاق است که بر اساس تجربه و دانش به حسینی مکارم کمک کرد که مدیریت شهری در تله بحران مالی گرفتار نشود.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه حسینی مکارم کمک کرد تا تصویر مناسبی در سند تغییر و تحول به صورت صادقانه منعکس شود، اظهار کرد: کار بزرگ او حذف حلقه چهارم شرکت‌های فسادزا بود.

وی افزود: حسینی مکارم در حوزه پشتیبانی در دوره معاونت و سرپرستی عملکرد خوبی داشت، اما سوال من این است که چگونه می‌خواهید سیر تبدیل معاون اقتصادی به سرپرستی را طی کنید و در رأس هرمی قرار بگیرید که وظیفه اصلی‌اش از جنس شما نیست.

رسولی با بیان اینکه نام حسینی مکارم در لیست املاک نجومی قرار داشت، خاطر نشان کرد: اما بعد از بررسی دریافتیم او نه تنها که رانت‌خوار نبوده بلکه مظلوم بوده است.

زهرا صدر اعظم نوری در ادامه گفت: شورای پنجم شورای شفاف‌سازی و شهرداری شیشه‌ای است و ما تلاش کردیم با مردم صادقانه حرف بزنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی شورا را تحویل گرفتیم مشخص شد که شهرداری 52 هزار میلیارد بدهی دارد و بر این اساس چند اتفاق رخ داد که یکی از آن‌ها جلوگیری از صدور هولوگرام و دیگری توقف فروش تراکم بود.

صدر اعظم نوری خاطر نشان کرد: اکنون چه اتفاقی افتاده که تراکم فروشی متوقف شده است و هولوگرام صادر نمی‌شود و تأمین مابع مالی انجام می‌شود.

خداکرمی به عنوان پرسشگر سوم خطاب به حسینی مکارم گفت: دلم می‌خواهد در خصوص املاک نجومی شفاف‌سازی کنید، زیرا زمانی که برای سرپرستی به شما رأی دادیم، ترکش‌های زیادی خوردیم و اکنون می‌خواهیم که در این خصوص شفاف‌سازی کنید.

خداکرمی در ادامه خطاب به حسینی مکارم گفت: اگر من به شما رأی بدهم و 3 رأی دیگر هم برای شما جمع کنم و در مقابل از شما بخواهم که به دو نفر دیگر پست و مسئولیت مهمی بدهید، چه جوابی خواهید داد؟

فراهانی به عنوان پرسشگر دیگر از مکارم پرسید: به هنگام تغییر و تحول در وضعیت شهرداری کمتر از 80 میلیارد تومان در حساب شهرداری بود و اکنون چند مسئله است که باید جواب دهید.

وی ادامه داد: اول اینکه نگاه آسیب‌شناسانه به 8 ماه گذشته داشته باشید و نقاط ضعف و قدرت دوره قبل را بیان کنید و شما هم باید همچون نجفی که نسبت به گذشته نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرد و راهکار ارائه داد این کار را انجام دهید.

فراهانی با بیان اینکه نجفی سفرهای خارجی داشت و عملا ما شاهد جلب سرمایه خارجی نبودیم، گفت: برنامه عملیاتی شما برای جذب گردشگر چیست؟

وی افزود: اقتصادی کردن شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری قرار بود به منظور کمک به شهرداری انجام شود،اما در حال حاضر باری بر دوش شهرداری است.

در ادامه نژادبهرام گفت: نحوه استفاده شما از ظرفیت‌های بیرونی و فراملی برای تأمین مالی شهرداری چیست و برای بافت فرسوده و تأمین بسته‌های تشویقی چه برنامه‌هایی دارید؟

وی در خصوص تعداد آمار نیروی انسانی اظهار کرد: در ابان سال گذشته شهرداری 68 هزار و 218 نفر نیرو داشت و در اردیبهشت به 67 هزار و 390 نفر رسیده است، نباید با نیروی انسانی به صورت چکشی برخورد کنیم.

سپس حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: استفاده از زنان و جوانان در عرصه‌های مدیریتی و در سطح میانی و ارشد در برنامه‌های شما چه جایگاهی دارد و چه برنامه‌ای برای دستفروشان دارید.

فخاری عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مکارم در خصوص فساد و فسادتیزی در شهرداری صحبت‌هایی کرد، اظهار کرد: بیان مسئله خوب است اما مهم ارائه راه‌حل است و شما بر اساس کدام مدل این شاخص فساد را شناسایی کرده‌اید، زیرا نمی‌توان به صورت کلی گزارش کاهش فساد ارائه کرد.

در ادامه محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت اخیر مکارم در شهرداری معاونت مالی بوده و اکنون هم مهمترین چالش تهران منابع مالی است، اظهار کرد: شما چه برنامه مشخصی برای چند سال آینده دارید و در حوزه بافت‌های فرسوده چه خواهید کرد و آیا در صورت انتخاب نشدن به عنوان شهردار تهران مجددا شهرداری را همراهی خواهید کرد؟

در ادامه علی اعطا عضو دیگر شورای شهر تهران اظهار کرد: بعد از چند ماه تأخیر در مورد عملکرد مدیریت جدید شاهد انضباط بخش مالی هستیم و این موضوع کارنامه موفق آقای مکارم است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف مشروط ضعف سیستم ارتباطی شهرداری با رسانه‌ها و افکار عمومی است.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای جهان از میراث فرهنگی شهرها تولید ثروت می‌کنند و ما توقع داریم مدیریت شهری به این سمت حرکت کند، زیرا چنانچه قالیباف در 3 سال آخر مسئولیت خود در حوزه میراث فرهنگی به این سمت جهت گیری داشت.

سپس محمود میرزایی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: در گذشته بیشتر به سمت فروش تراکم رفتیم و ما در برنامه‌های حسینی مکارم انتظار داریم یک طرح جامعی ارائه دهد که به ما بگوید چگونه می توان با ارزش افزوده حفره‌های مالی را پر کرد.

سپس آرش میلانی عضو دیگر شورای شهر گفت: یکی از المان‌های مهم شهری تغییر کاربری باغات بوده و شما باید بگویید چگونه می‌توان از تهدید تغییر کاربری باغات عبور کنیم و آن را به گردشگری پیوند زنیم.

حق شناس عضو دیگر شورای شهر تهران با اظهار تأسف از اینکه در ابتدای آمدن حسینی مکارم نام او در لیست املاک نجومی بود، گفت: این اتفاق باعث شد خشک و تر با هم بسوزند و ستم ناروایی به حسینی مکارم شد.

وی افزود: مبارزه با فساد امری درست است، اما اگر قرار باشد به خاطر رسیدن به آن از آبروی افراد بگذریم، خطری بزرگ است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار