یک متخصص زنان و زایمان گفت: بهداشت زنان موضوعی مهم است و باید در این خصوص مدیریت علمی در فضای مجازی حاکم باشد.

لزوم مدیریت علمی فضای مجازی در بخش سلامت بانوان/ آگاه‌بخشی زنان از رسالت‌های نظام سلامت استشهلا نوری متخصص لاپاروسکوپی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: آگاه‌سازی سلامت از رسالت‌های متولیان سلامت است و در جامعه کنونی که فضای مجازی بخش اعظم اطلاع‌رسانی سلامت را بر عهده دارد باید متولیان سلامت در بحث مدیریت واحد کار کنند.

وی اظهار کرد: فضای مجازی همانند سایر موضوعات آسیب‌های خاص خود را دارد اما در موضوعات سلامت زنان به خصوص حیطه زنان و زایمان به دلیل خط قرمز‌هایی که در رادیو و تلویزیون وجود دارد فضای مجازی گام‌های خوبی را برداشته است و آگاه‌سازی سلامت زنان امری ضروری است که امیدواریم با مدیریت واحد در بحث سلامت شاهد آگاه‌سازی جامعه از منابع موثق باشیم.

نوری در ادامه گفت: تکنولوژی جدید باید در جهت ارتقای سطح و سبک زندگی سلامت محور مورد استفاده قرار گیرد و باید رسانه‌ها زمان‌های بیشتری را برای موضوعات سلامت‌محور در نظر داشته باشند، زیرا آگاه‌سازی جامعه و موضوع پیشگیری از ضروریات نظام سلامت است که سبب کاهش آمار بیماری‌ها، کاهش هزینه‌های درمان، ارتقای سلامت روان جامعه و ارتقای اقتصاد سلامت خواهد بود.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: جمعیت کنونی ما به گونه‌ای است که 50 درصد آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و پایه و اساس افزایش جمعیت، رشد روانی خانواده‌ها و سایر موضوعات در خانواده زنان هستند بنابراین آگاه‌بخشی زنان به لحاظ نقش‌های کیفی و کمی آنها از رسالت‌های نظام سلامت است که باید به آن پرداخته شود.

ضرورت پیگیری مطالب سلامت محور را از کانال‌های رسمی و منابع موثق

نوری در ادامه گفت: امروزه بسیاری از مراجعان با اطلاعات قبلی که برگرفته از فضای مجازی است به مطب پزشکان مراجعه می‌کنند و با شنیدن اظهارات آنها می‌توان گفت 50 درصد موضوع برداشت اشتباه شده است و در یک ویزیت یک ربع و با توجه به محدودیت‌ زمانی پزشک، آگاهی بخشی بیمار به تعویق می‌افتد که به بیماران و سایر افراد توصیه می‌کنیم مطالب سلامت محور را از کانال‌های رسمی و منابع موثق پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شیوع سرطان دهانه رحم در اثر ویروس HPV است که در برخی مواقع با آموزش خوب می‌توان از این جریان پیشگیری کرد و باید بر آگاه بخشی زنان و موضوعات بهداشت این گروه‌ها برنامه‌هایی را در نظر داشت که این برنامه‌ها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به گروه‌های هدف برسد.

وی در پایان گفت: بهداشت زنان موضوعی مهم است و باید در خصوص این موضوع مدیریت علمی در فضای مجازی حاکم باشد و با آگاهی بخشی جامعه نه تنها در هفته سلامت و روزهای خاص بلکه در تمام ایام موضوع سلامت را برای اقشار گوناگون جامعه مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار