استاندار آذربایجان غربی از بانک های استان خواست در اسرع وقت تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اعضای کارگروه در محل استانداری برگزار شد، ضمن گلایه از عملکرد برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: بانک های استان باید در اسرع وقت تسهیلات طرح های مورد تایید خود را در حوزه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کنند.

وی افزود: طرح هایی هم که مورد تایید بانک ها نیستند هر چه سریعتر باید به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام شوند تا طرح جایگزین برای آنها معرفی شود.

شهریاری خواستار توجه و اهتمام ویژه مدیران و مسئولین در جهت تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری شد و تاکید کرد: فلسفه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، توسعه و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در روستاها است که این امر بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات سامانه کارا گفت: انتظار داریم مشکلات سامانه کارا در اسرع وقت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: باید در کنار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه به مسئله حفظ و پایداری فرصت های اشتغال نیز توجه شود.

محمد امین سازگارنژاد با اشاره به اینکه امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، گفت: لازمه تحقق این شعار توجه ویژه به انسان ایرانی و نیروی کار ایرانی است.

وی افزود: با توجه به این مسائل و پایداری اشتغال ایرانی می توان مسیر رشد و تعالی کشور را فراهم کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تسهیل اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد و امکانات به صورت عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.

سازگارنژاد گفت: در زمینه توسعه مناطق محروم و توزیع عادلانه امکانات، مدیران دستگاه های اجرایی مربوط و بانک ها با نگاه ارتقایی موجبات توسعه را فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامانده از دولت گذشته افزود: متاسفانه در دولت قبل 200 هزار میلیارد ریال از کشور خارج شد و دیگر برنگشت و این ضربه بزرگی را به اقتصاد و اشتغال کشور وارد کرد.

مدیران بانک ها نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات خود در رابطه با پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری ارائه کردند.

انتهای پیام/ب

بانک های استان در اسرع وقت تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پرداخت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.