مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان از آخرین مراحل بازسازی خانه تاریخی امیرکبیرخبرداد.

بازسازی خانه تاریخی امیرکبیر در مراحل پایانیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   اعضای انجمن‌های ادبی استان‌های تهران و مرکزی با حضور در خانه تاریخی امیرکبیر در هزاوه  اراک در وصف آن بزرگ مرد تاریخ ابیاتی را سرودند.

سید محمدحسینی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این مراسم  در گفتگوبا  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: خانه تاریخی امیرکبیر مراحل پایانی بازسازی خود را سپری می‌کند و به زودی توسط مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امیرکبیر از نام آوران بین المللی است که نام وی به ثبت یونسکو رسیده است افزود: قرار است آثار هنری و تاریخی این بزرگ مرد به این خانه منتقل و در این محل نگهداری شود.

وی با بیان اینکه پیش از مرمت، به بخش‌هایی از این بنا به علت عوامل طبیعی، آسیب جدی وارد شده بود اضافه کرد: تعویض سقف ها، استحکام بخشی دیوارها، نماسازی بیرونی این منزل تاریخی ازاقدامات انجام شده در مرمت این اثر تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان خاستگاه مشاهیر و مفاخر علمی و سیاسی است ادامه داد: خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه اراک یکی از بنا‌های شاخص و ارزشمند استان مرکزی است.

خانه تاریخی امیرکبیر به متراژ ۶۲۵ متر مربع در ۲ طبقه در دوره قاجاریه در روستای هزاوه شهرستان اراک بنا شده و سال ۱۳۸۹ ثبت ملی شد.

کاربازسازی این بنای تاریخی ازمهرماه ۱۳۹۵ آغاز شد و قراربودمرمت این اثر ارزشمند تاریخی تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

تا کنون ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده و خانه تاریخی امیرکبیر یکی ازحدود ۸۵۰ اثراین استان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ج


خانه تاریخی امیرکبیر به زودی افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.