پس از پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ماه مارس، مراسم ادای سوگند او به عنوان رئیس‌جمهور روسیه امروز در کاخ کرملین برگزار خواهد شد.

ادامه اقتدارگرایی گستره‌ی پیش روی چهارمین دوره ریاست جمهوری پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، به دنبال پیروزی در انتخابات ماه مارس، ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) بار دیگر به عنوان رئیس جمهور روسیه سوگند یاد خواهد کرد.

سوالی که از سوی بسیاری مطرح می‌شود این است که آیا پوتین سیاست‌های پیشین خود را ادامه خواهد داد یا چهارمین دوره از ریاست جمهوری او فصل تازه‌ای در سیاست‌های او خواهد بود. به باور کارشناسان حکومت اقتدارگرای پوتین همچنان پابرجا خواهد بود.

به احتمال زیاد مراسم ادای سوگند امسال رئیس جمهور روسیه مشابه سه مراسمی خواهد بود که در طول دو دهه گذشته برگزار شده است. این مراسم در سالن بزرگ کاخ کرملین برگزار خواهد شد. این مراسم چهارمین مراسم ادای سوگند پوتین 65 ساله به عنوان رئیس جمهور روسیه از سال 2000 تاکنون است. در انتخابات ماه مارس سال جاری میلادی او توانست با کسب نزدیک به 77 درصد آرا بهترین نتیجه ممکن تا به امروز را در انتخابات کسب کند و با اقتدار در مسند ریاست جمهوری باقی بماند.

گرونوت ارلر، نماینده سابق آلمان در امور روسیه در این باره می‌گوید: انتخاب مقتدرانه و مجدد پوتین نه تنها برای او به معنای تائید به عنوان رئیس جمهور تلقی می‌شود بلکه او این موضوع را به عنوان تائید و حمایت از سیاست‌های خود می‌داند. به باور ارلر دولت جدید روسیه به سیاست‌های پیشین خود ادامه خواهد داد.

ارلر ضمن اشاره به گریگوری یاولینسکی و گزنیا سابچاک، دو رقیب انتخاباتی پوتین، گفت که این دو در مقابل پوتین شانسی برای پیروزی در انتخابات نداشتند.

در بخش مسائل اقتصادی کارشناسان معتقدند پوتین توانسته است موفق به تثبیت اقتصادی در روسیه پس از بحران سقوط قیمت نفت خام در سال 2014 و همچنین پس از تحریم‌های صورت گرفته از سوی کشورهای غربی پس از بحران الحاق کریمه، شود.

به اعتقاد ارلر روسیه در عرصه بین‌الملل باور زیادی نسبت به عملکرد خود دارد و خود را یکی از قدرت‌های حفظ صلح در نظام چند قطبی دنیا می‌داند و همچنان تلاش خود را برای تبدیل روسیه به یکی از قدرت‌های جهان ادامه خواهد داد. دویچه وله گزارش داد به اعتقاد کارشناسان مختلف روسیه به سیاست حفظ فاصله از غرب ادامه خواهد داد. این کارشناسان می‌گویند کلید برقراری ارتباط میان دو طرف یافتن راه حلی برای بحران کریمه است.

پس از پیروزی مقتدرانه پوتین در انتخابات برای چهارمین بار، یکی از مهمترین سوالات مطرح شده این است که آیا این آخرین دوره ریاست جمهوری او خواهد بود یا خیر. در قانون اساسی روسیه تصریح شده است که رئیس جمهور می‌تواند برای دو دوره متوالی در قدرت بماند. پوتین پیشتر در فاصله سالهای 2008 و 2012 از این قانون پیروی کرد و نخست وزیر روسیه شد و پس از آن بار دیگر به عنوان رئیس جمهور به کرملین بازگشت.

پوتین پس از پیروزی در انتخابات ماه مارس در این باره گفت اصلاحات در قانون اساسی جزء برنامه‌های فعلی او نیست. او تاکید کرده بود نمی‌خواهد برای همیشه در مسند ریاست جمهوری باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار