مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش ۳ درصدی نزاع و درگیری دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دنبال نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با سال ۹۵ که ۱۲ هزار و ۷۴ نفر بوده، سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها بیشترین نزاع‌ها مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد و کمترین نزاع در پلدختر اتفاق افتاده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه اغلب نزاع‌ها سال گذشته طی ۶ ماهه نخست سال به وقوع پیوسته، بیان داشت: نزاع و درگیری بیشترین عامل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی استان بوده است.

نظیفی تصریح کرد: اغلب افراد به دنبال وقوع نزاع از سوی مراجع قضایی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند که بر اساس نوع آسیب‌دیدگی برای فرد گواهی صادر می‌شود.

وی تمدن‌گرایی و عدم کدخدامنشی برای حل مسائل را از دلایل بالابودن آمار نزاع در استان عنوان کرد و گفت: با اینکه سطح فرهنگ مردم بالا رفته، اما به دلیل اینکه تمدن‌گرایی وارد استان‌هایی همچون لرستان شده و مردم کمتر مشکلات خود را با ریش‌سفیدان مطرح می‌کنند، بیشتر به سوی دستگاه‌های قضایی برای تظلم‌خواهی روی می‌آورند.

انتهای پیام/م

افزایش ۳ درصدی نزاع در لرستان

برچسب ها: قوه قضاییه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.