بیش از هفت میلیارد و 803میلیون تومان خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته ارائه‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  در دیدار با مدیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: رویکرد این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف، جامعیت خدمات به‌منظور رفع مشکلات و نیازهای فوری و ضروری مددجویان تحت حمایت باهدف هدایت آن‌ها به سمت توانمندسازی است.
وی بابیان اینکه 24 هزار و 647 خانوار نیازمند زنجانی از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات اثربخش و هدفمند در حوزه توانمندسازی سالانه 10 درصد از مددجویان کمک‌معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد را توانمند کرده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج کنیم.
صفری به برنامه‌های اجرایی پیشگیرانه این نهاد در مقابله با آسیب‌ها و بلایای طبیعی به‌عنوان یکی از خدمات مهم کمیته امداد در بخش حمایت‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات در طول سال و بیمه منازل و اثاثیه منزل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از اقدامات مهم این نهاد در این بخش است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات درمانی و بیمه‌ای ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: بیش از هفت هزار و 700 مددجوی زنجانی ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند بوده و متناسب با نیاز جامعه هدف در این بخش خدمات قابل‌توجهی به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه بهداشت درمان و امور بیمه مددجویان در کنار مداخله در درمان، ارائه آموزش‌های بهداشتی باهدف ارتقاء سطح سلامت گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت با نگاه پیشگیرانه است، افزود: بیش از هفت میلیارد و 548 میلیون تومان خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته ارائه‌شده است.
صفری ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف باهدف هم‌افزایی منابع و امکانات برای رسیدگی اثربخش به مددجویان تحت حمایت است.
وی همچنین افزود: تلاش می‌کنیم با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این استان در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری از این ظرفیت‌ها در حوزه خدمت‌رسانی مؤثر به جامعه هدف این نهاد بهره‌برداری کنیم.
شهرام میرزایی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد استان زنجان در حوزه فقرزدایی، گفت: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان آماده همکاری با کمیته امداد برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق مراکز توان‌بخشی و درمانی این سازمان به‌ویژه در مناطق محروم است.
انتهای پیام/ن

24 هزار و 647 خانوار نیازمند زنجانی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.