به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیامرسان اپلیکیشنی است که این روزها در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است به طوری که بشر در زندگی روزمره خود بیشتر ارتباطاتش را از طریق آن برقرار میکند. در این میان پیامرسانهای ایرانی نیز در سالهای اخیر توانستهاند در عرصه فضای مجازی و در رقابت با رقیبان، عملکرد مناسبی داشته باشند و در بعضی موارد تبدیل به الگویی برای پیام رسان های خارجی شوند.
قدیمیترین پیامرسان ایرانی که بیسفون نام دارد در سال 93 موفق به ابداع ویژگی جدید و خاصی به نام "کانال" شد که امروزه اکثر پیام رسان های خارجی از این خلاقیت ایرانی استفاده می کنند.
مهدی داوری، مدیر بیسفون در خصوص این پیامرسان و عدم استقبال از آن در بین مخاطبان ایرانی معتقد است که فناوری مورد استفاده در پیامرسانها فناوری خاصی است و تنها چند شرکت و کمپانی در دنیا از آن برخوردارند.
او با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی که "اگر اینجا نبودم حتما در فضای مجازی به فعالیت می پرداختم" میگوید: با توجه به اهمیت این قضیه از سال 93 طراحی بیسفون را آغاز و اقدام به ابداع کانال کردیم. او گفت که از سال 94 طراحی پروتکل پیامرسان بیسفون آغاز شد.
مدیر پیام رسان بیسفون در خصوص کانالها نیز میگوید "در ابتدا شاید 4 تا پنج هزار کانال در بیسفون اجازه فعالیت داشتند اما در تلگرام کانال برای عموم باز بود و فضا برای افزایش کانال در تلگرام مهیا شد. با وجود این، بیسفون باز هم یک گام جلوتر است. در بیسفون پلاس لازم نیست حتما آدرس کانالی که دنبالش میگردید را بدانید، بیسفون پلاس هم امکان جستجو در کانالها را برای شما ایجاد کرده و هم با دستهبندی کانالها، شما را برای یافتن و دنبالکردن کانالهای مورد علاقهتان یاری میکند".
با توجه به این تفاسیر هر چند کانال در پیامرسانهای خارجی پررنگتر شد اما این ویژگی خاص، توسط جوانان ایرانی اختراع شد. از همین رو انتظار می رود با بها دادن به پیامرسانهای ایرانی، قابلیتهای جدید و بهتری از آنها دیده شود؛ از طرفی پیامرسانهای داخلی، می توانند نه تنها در داخل کشور حتی در سراسر دنیا مخاطبان زیادی را جذب کنند که البته تحقق این مورد نیازمند حمایت ملی از این کالای ایرانی می باشد.
انتهای پیام/