مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت:بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان شهریور امسال و واحدهای شهری تا شهریور سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های سراسری از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: 12 هزار واحد روستایی و هشت هزار واحد شهری استان کرمانشاه بر اثر زلزله 7.3 به طور کامل تخریب شدند و 59 هزار واحد نیز خسارت دیده و نیاز به مرمت داشتند.

وی گفت: در زلزله کرمانشاه دولت به سرعت برای جبران خسارات وارد عمل شد، بگونه ای که سه روز پس از زلزله مصوبه ای به منظور جبران خسارات در دولت به تصویب رسید و روز چهارم این تسهیلات به بانکها ابلاغ و از یک هفته پس از زلزله تسهیلات قابل پرداخت بود.

وی تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت هر واحد شهری را 40 میلیون تومان تسهیلات و شش میلیون تومان کمک بلاعوض و برای واحدهای روستایی 30 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض عنوان کرد و گفت: برای خرید وسایل زندگی نیز 10 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

جودی گفت: برای واحدهای تعمیری نیز 12 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

در زلزله کرمانشاه دولت به سرعت برای جبران خسارات وارد عمل شد

 

 

 

برچسب ها: کرمانشاه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.