استاندار کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت و توسعه پیدا کنیم باید بیش از پیش به بخش خصوصی اهمیت دهیم زیرا جامعه توسط این بخش احیا و شکوفا می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه در نشست با صنعت گران استان که به منظور بررسی و رفع مدیران خود را موظف به رفع مشکلات بخش خصوصی بدانندمشکلات این بخش برگزار شد، گفت: نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری مخاطب‌های مختلفی دارد که دولتی ها، تولیدکنندگان و مردم مخاطب این شعار هستند لذا همگی باید به عنوان ید واحدی برای تحقق این شعار گام برداریم که یکی از شاه بیت‌های اقتصاد مقاومتی همین موضوع است.


وی بیان کرد : همه کشور‌هایی که در دنیا حرف برای گفتن دارند از اقتصاد مقاومتی شروع کردند و اگر امروز کشوری مانند چین که قادر است بیش از ۹۰ درصد فولاد دنیا را تولید کند به جهت رعایت همین موضوع است.


استاندار کرمانشاه با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال گفت: مردم به دنبال کالای با کیفیت و قیمت مناسب هستند لذا تولیدکنندگان باید به دنبال برآورده ساختن جامعه مورد هدف خود باشند و ما هم در کنار تولیدکنندگان شرایط لازم را برای حمایت هر چه بیشتر از کالای ایرانی فراهم خواهیم ساخت.

 بازوند با بیان اینکه جامعه توسط بخش خصوصی احیا و شکوفا می‌شود، بیان کرد : در طول سال نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم که در نهایت دولتی‌ها بتوانند ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان آن را تامین کنند و مابقی باید توسط سرمایه گذاران و بخش خصوصی تامین شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قیمت تمام شده تولیدکننده باید به حدی پائین باشد تا بتواند با دیگر کالا‌ها رقابت کند لذا تمام مدیران موظف و ملزم به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران هستند و باید شرایط ویژه‌ای در استان ایجاد شود که تمام مشکلات مربوط به صنعت گران و تولیدکنندگان رفع شود.


این مقام عالی استان در ادامه با بیان اینکه ما مدیری می‌خواهیم که با تمام وجود در خدمت بخش خصوصی باشد، گفت: هر مدیری که بنا دارد به بخش خصوصی کمک نکند، بهتر است که استان را ترک کند زیرا ما به مدیری نیاز داریم که مشکلات بخش خصوصی را با تمام وجود لمس و رفع کند.


وی بیان داشت: مصوبات این نشست را در اولین شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و ابلاغ خواهیم کرد و همچنین در ستاد مقاومتی هم آن را به تصویب خواهیم رساند زیرا مهمترین کار در استان تلاش برای مشکلات مربوط به بیکاری جوانان است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به وجود یک بازار بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی در بحث بازسازی مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: بعضی از صحبت‌ها در این نشست حاکی از تامین بعضی از کالا‌های مورد نیاز در این مناطق توسط بعضی از ستاد‌های معین دیگر استان‌ها داشت لذا از معاونت عمرانی استانداری می‌خواهم که با به دقت این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و چنانچه این موضوع واقعیت داشت حتماً به تغییر آن ستاد اقدام خواهیم کرد.

وی بیان داشت: وقتی کالایی که در استان تولید می‌شود و استان قادر است مصالح و کالای مورد نیاز مناطق زلزله زده را با توجه به مشکلات و بیکاری استان تامین کند، هیچ ضرورتی به خرید از دیگر استان‌ها نیست.

وی همچنین خواستار تعیین واحد‌های خسارت دیده در مناطق زلزله زده برای امهال وام‌های آن‌ها شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تدوین سند اشتغال استان گفت: در تدوین این سند، برنامه‌های بسیار خوبی گنجانده شده که با اجرای آن شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود و خوشبختانه استان کرمانشاه با شاخص‌های امیدوارکننده‌ای روبرو شده و با توجه به برنامه‌های در دست اجرا آینده خوبی در انتظار این استان است.


انتهای  پیام/ز

تدوین سند اشتغال استان کرمانشاه  می تواند باعث کاهش نرخ بیکاری شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.