همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمدصدیق مرتضوی رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی 25 اردیبهشت در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود.

 

وی افزود:این همایش دو روزه در سه محور برگزار می شود.


رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: تغییر اقلیم و شیلات، بروز و پیش بینی تغییر اقلیم و تغییر اقلیم و جنبه های مدیریتی و اقتصادی از محورهای این همایش است.

 

محمدصدیق مرتضوی افزود: این همایش باهدف افزایش آگاهی مردم و مسئولان با تاثیر تغییر اقلیم بر شیلات، توسعه پایدار و مدیریت صحیح بر اکوسیستم های داخلی برگزار می شود.

 

وی گفت: از زمستان پارسال که به مراکز علمی و دانشگاهی برای ارسال مقاله فراخوان داده شد، 153 مقاله به دبیرخانه همایش فرستاده شد.

مرتضوی افزود: پس از داوری کمیته علمی همایش 140 مقاله برگزیده شد که در همایش ارائه می شود.

 

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: تاثیر تغییر اقلیم برامنیت غذایی دریایی، ذخایر، تنوع و بهداشت زیستی آبزیان، پدیده کشند قرمز، جنگل های مانگرو، بروز خشکسالی، برداشت و شیرین سازی آب در همایش بررسی می شود.

 

مرتضوی افزود: در این همایش نقش تکنولوژی و عوامل انسانی در ایجاد تغییر اقلیم، مدیریت مناطق ساحلی و تغییر اقلیم و توسعه پایدارهم بررسی می شود.

انتهای پیام /ر


همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی دربندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.