کتاب «پایداری از طریق ورزش» در حضور اهالی رسانه در سی و یکمین نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

کتاب «پایداری از طریق ورزش» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، در ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور یافت و از کتاب "پایداری از طریق ورزش" رونمایی کرد.

در ابتدای مراسم رضا شجیع و هومن بهمن پور که ترجمه کتاب پایداری از طریق ورزش را برعهده داشته اند، توضیحاتی درباره این کتاب ارائه کرد.

شجیع اظهار کرد: از سال 1992 میلادی، علاوه بر فرهنگ و صلح، محیط زیست نیز در دستور کار المپیک قرار گرفت و کمیته ای دیگر بر کمیته هایی که در المپیک هدف توسعه را دنبال می کردند، اضافه شد. در حال حاضر پرداختن به مسائل اجتماعی و ارتقای فرهنگی بیش از فعالیت های ورزشی برای کمیته بین المللی المپیک مهم است.

وی افزود: در حال حاضر با حضور دکتر صالحی امیری فعالیت های فرهنگی کمیته روح و جانی تازه گرفته و قرار است که ورزش در خدمت فرهنگ و ادب باشد.

در ادامه سید رضا صالحی امیری خطاب به حاضران گفت: وقتی مطلع شدم این کتاب قرار است، رونمایی شود با جان و دل آمدم.

وی افزود: اگر کسی منشور دستوری المپیک را مطالعه کند، متوجه می شود که فسلفه تشکیل آن چیست و نگاه جدیدی به المپیک پیدا خواهد کرد.

صالحی امیری تصریح کرد: در وهله اول اتحاد ملت ها هدف اصلی المپیک بود. در حال حاضر 13 کمیسیون فعال در حوزه های مختلف توسعه داریم، از جمله کمیسیون فرهنگی، رسانه،صلح و...

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اخلاق مهمترین ویژگی یک ورزشکار است. ورزشکاران زیادی در دنیا بودند و هستند اما خیلی‌ها آنها را نمی شناسند. در صورتی که همه شما پهلوان تختی را می شناسید؛ زیرا تختی جوانمرد بود.

انتهای پیام/

حضور رئیس کمیته ملی المپیک در نمایشگاه کتاب

 

برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.