کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا و متحدانش به دنبال تربیت نیروه های زبده عربی عربستان در سوریه می باشند.

عربستان همچنان بدنبال تشکیل یک نیرو عربی منسجم در سوریه استحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مانور نظامی مشترک ارتش عربستان و ترکیه اظهار کرد: عربستان سعودی برای اعزام نیرو به سوریه تحت فشار آمریکا است؛ سفر اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور برای تشکیل یک جبهه عبری - عربی علیه محور مقاومت در سوریه است و به نظر می رسد که عربستان آمادگی دارد یک ارتش عبری - عربی در سوریه مستقیما علیه محور مقاومت تشکیل دهد.

وی افزود: عربستان سعودی درصدد است تا از طریق اعزام نیرو به سوریه وارد جریان درگیری مستقیم با محور مقاومت شود و ماموریت دارد یک ارتش عبری - عربی در سوریه برای تقابل با محور مقاومت ایجاد کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: تمریناتی که ارتش عربستان در ترکیه انجام می دهد زیر نظر کارشناسان آمریکایی است تا بتوانند در آینده یک ارتش عربی در سوریه علیه دولت سوریه و حزب الله لبنان تشکیل دهد.

وی گفت: ممکن است این مانور جنبه تبلیغاتی داشته باشد، ولی آنچه مسلم است عربستان سعودی به دنبال ایجاد یک نیروی مشترک عربی صهیونیستی علیه محور مقاومت است.

هانی زاده با اشاره به عدم توانایی عربستان در تشکیل ارتش عربی در سوریه اظهار کرد: هر چند عربستان این ظرفیت را ندارد، ولی آمریکایی ها در نظر دارند که برای ارتش عربستان یک نیروی زبده تربیت کنند و مانوری هم که بین عربستان و ترکیه انجام می شود در این راستا است، بنابراین نیروهای عربستان سعودی به یک ابزار محلی برای ناتو در منطقه تلقی شود و نیرو های زبده ای در ارتش عربستان برای تقابل با محور مقاومت ایجاد می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار