پارلمان ارمنستان در نشست امروز خود، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد.

پارلمان ارمنستان پاشینیان را به عنوان نخست‌وزیر برگزیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پارلمان ارمنستان، نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان دولت سابق این کشور را به عنوان نخست وزیر ارمنستان برگزید.

پیش از این، حزب حاکم جمهوری‌خواه ارمنستان اعلام کرده بود آماده است جای خود را با مخالفان دولت تغییر دهد و از انتخاب پاشینیان به عنوان نخست وزیر ارمنستان اطمینان حاصل کند.

در دومین دور رای‌گیری در پارلمان، 59 نماینده ارمنستان به نفع پاشینیان رای دادند. در مقابل، 42 نماینده پارلمان به وی رای منفی دادند.

پارلمان ارمنستان در روز دوم رای گیری‌ها پس از کسب آرای نمایندگان حزب حاکم این کشور، موفق به انتخاب نخست وزیر جدید برای این کشور شدند.

دور نخست رای‌گیری در پارلمان ارمنستان در روز اول  مِه انجام شد. از آنجا که پاشینیان در رای‌گیری هفته گذشته توانست از حداقل 53 رای کافی، 45 رای کسب کند، این جلسه بی‌نتیجه به پایان رسید.

بر اساس قوانین ارمنستان، پارلمان باید یک هفته پس از نخستین رای‌گیری خود، نخست وزیر این کشور را تعیین کند؛ در غیر این صورت، قوه مقننه این کشور خود به خود منحل خواهد شد.

انتهای پیام/

پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان شد

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار