وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: حمایت های دولت در سال ۹۷ و رویکرد سازمان برنامه بودجه این است که پارک های علمی و تحقیقاتی در همه دانشگاه های کشور تاسیس شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری عصر امروز سه شنبه در آیین بزرگداشت چهلمین ساگرد تاسیس  دانشگاه صنعتی اصفهان با عرض تبریک اعیاد ماه شعبان و هفته آموزش ،روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت و برای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی از جمله  آیت الله مطهری علو درجات را از خداوند منان خواستار شد.

وی بزرگداشت علم و دانش را منشا سرافرازی و اعتلای نام ایران اسلامی  دانست و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از افتخارات مجموعه های عالی کشور  است و از بستر تلاش های علمی استادان، پیشکسوتان و دانشجویان آینده ساز ایران آثار علم و دانش در زندگی مردم نمود بیشتری خواهد کرد.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری ضمن بیان خاطره ای از حضور خود در سال های ۶۱ و ۶۲ در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود : کشور ایران در حوزه ی علم و فناوری کار های بسیار زیادی انجام داده است و در مقایسه با گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد های قابل توجه ای داشته است.

غلامی از بنیانگذاران دانشگاه صنعتی اصفهان، مدیران ادوار گذشته و دانش آموختگان این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد و با تاکید بر این نکته که دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های در سطح منطقه و جهان جایگاه خوبی دارد افزود: حرکت ارزشمندی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شده است که نیاز به حمایت دانشجویان و استادان دارد.

 وی در ادامه گفت: این رویکرد علمی که در اصفهان اتفاق افتاده است باید در همه ی دانشگاه های کشور پیش برده شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان داشت: ۴۳ پارک علم و فناوری و تعداد قابل توجهی مراکز رشد و فناوری داریم که می تواند سرعت علمی و تحقیقاتی  واهداف عالی کشور ایران را سرعت بخشد و بر این اساس حمایت های دولت نیز در سال ۹۷ و رویکرد سازمان برنامه بودجه این است که این وظیفه و آرزو دست یافتی محقق کنیم.

منصور غلامی تصریح کرد: باید جوانان را به آینده امیدوار کنیم .نباید اجازه داد فضا های مسموم کننده به هر دلیل بین جوانان گسترش پیدا کنند و جوانان می توانند با تلاش و حمایت استادان خود در انتقال علم ، اشتغال زایی و خلاقیت را رشد دهند.

 

انتهای پیام/م

 

گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.