نوربخش گفت: همه مطالبات سال گذشته فیزیوتراپیست‌ها تا پایان خرداد ماه ۹۷ تسویه خواهد شد و اخبار خوشی برای فیزیوتراپیست‌ها داریم.

مطالبات فیزیوتراپیست‌ها تا خرداد ۹۷ پرداخت می‌شود/به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در بیست و نهمین کنگره فیزیوتراپی‌ که در دهکده  المپیک برگزار شد، افزود: عملیات توانبخشی‌ به اندازه‌ای مؤثر است که می‌تواند از برخی جراحی‌ها جلوگیری کند و با بازتوانی‌ می‌توان شاهد گسترش سلامت در جامعه بود.

وی در ادامه اظهار کرد: این کنگره‌ نشان داد ارتباطات علمی ایران در جهان ارزشمند است اما متأسفانه ارتباطات سیاسی که توسط کشورهای غربی‌ و با عهدشکنی‌ و تحریم ایران صورت گرفته است کارهای پزشکی و علمی را تحت تأثیر‌ قرار می‌دهد اما ایران همچنان به ارتباطات علمی خود ادامه می‌دهد.

نوربخش‌ با توجه به نقش فیزیوتراپیست‌ها در پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی‌ - عضلانی گفت: با توجه به توانمندی علمی فیزیوتراپیست‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای آنها سازمان‌های بیمه‌گر جایگاه خاصی را برای این گروه‌ها در نظر دارند و امیدواریم‌ شاهد پیشرفت دانش فیزیوتراپی‌ و ارائه هر چه بیشتر خدمات به جامعه باشیم‌.

مشکلات اقتصادی در اجرای طرح تحول سلامت تاثیر داشت

وی گفت: در کار حرفه‌ای علاوه بر دانش و مهارت مسائلی نظیر تأمین مالی، امنیت شغلی و حمایت سازمان‌های بیمه‌گر نیز نقش‌آفرینی می‌کند، ایران از سال 93 با طرح تحول سلامت رو به رو بود و این طرح یکی از راهبردهای اصلی دولت است به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد چالش‌هایی نیز بوده‌ایم.

نوربخش‌ اظهار کرد: طرح تحول به دلیل کاهش پرداختی از جیب مردم، دسترسی مردم به مراکز درمانی، ماندگاری پزشکان در مناطق دور افتاده ارزش بسزایی دارد اما چالش پرداخت مالی توسط سازمان‌های بیمه‌گر به دلیل نوپا بودن طرح و مشکلات اقتصادی نتوانسته‌ به نقطه مطلوب برسد.

نبود نظام ارجاع‌ و پزشک خانواده چالش سازمان‌های بیمه‌گر

نوربخش در ادامه اظهار کرد: نبود نظامات‌ ارجاع و پزشک خانواده در روند درمان و روند کاری سازمان‌های بیمه‌گر تأثیراتی‌ داشته است و می‌توان گفت یکی از چالش‌های اصلی طرح تحول عدم استقرار نظام پزشک خانواده و راهنما‌های بالینی‌ است که خوشبختانه در وزارت بهداشت طی یک سال گذشته عزمی برای اجرایی شدن این مهم حاصل شده است.

راه اندازی سیستم  حذف دفترچه و نسخه در استان یزد

وی افزود: همه مراکز تأمین اجتماعی در صدد حذف دفترچه و نسخه هستند که در استان یزد این سیستم راه‌اندازی شد و استان اصفهان، مازندران و گیلان نیز طرح را کلید زده‌اند، امید داریم با نسخه الکترونیک مسئله مراجعات بیمار، پرداخت مرکز، کنترل هزینه و برنامه‌ریزی مراجعات حل شود که این مهم از الزامات بودجه 97 است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در یک ماه گذشته بخشی از مطالبات فیزیوتراپیست‌ها را پرداخت کرده‌ایم و مرکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر تمام مطالبات سال 96 خود را تا پایان خرداد ماه 97 دریافت خواهند کرد.

پرداخت آنلاین 60 درصدی مطالبات فیزیوتراپیست‌ها

وی در ادامه گفت: سازمان تأمین اجتماعی در نظر دارد که مراکز فیزیوتراپی که با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد دارند و از نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند را حمایت کند و از این طریق به صورت آنلاین 60 درصد مطالبات فیزیوتراپیست‌ها را پرداخت خواهیم کرد که در استان یزد این کار انجام شده است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی در پایان گفت: بخشی از فعالیت‌های سازمان به مقوله درمان برمی‌گردد که اگر بازنگری قراردادهای انجمن فیزیوتراپی را در نظر داشته باشیم می‌توانیم پایه‌هایی را ایجاد کنیم که به کاهش دغدغه‌های فیزیوتراپیست‌ها، ارتقاء سلامت بیماران و اعتلای علمی فیزیوتراپیست ها بیانجامد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار