وقتی سکسکه با سوزش سر دل همراه باشد احتمالا با مشکل بازگشت اسید معده به مری مواجهید که تاثیر مخربی بر سلامت معده و مری دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

روش برطرف کردن قرمزی چشم

قرمزی چشم برای برخی افراد به وجود می‌آید، این مشکل موجب می‌شود چشم فرد در مدتی طولانی قرمز یا صورتی رنگ شود، قرمزی چشم بیشتر به دلیل عفونت رخ می‌دهد با این وجود، حساسیت‌ها، ضربه، آلودگی‌های محیطی هم می‌توانند به بروز این مشکل منجر شوند.

بیشتر افرادی که به قرمزی چشم مبتلا می‌شوند، ریزش اشک بیشتری خصوصا در ساعات اولیه روز دارند. این مشکل ممکن است ویروسی یا باکتریایی باشد، توصیه می‌شود چشم را با حوله یا دستمالی که به آب گرم آغشته شده است با ملایت پاک کنید، اگر ترشح دلمه‌ای اطراف چشم کم شده یا از بین رفته باشد، احتمالا قرمزی چشم ناشی از عفونت ویروسی است.

علت قرمزی چشم چیست/  چرا ناخودآگاه چاق می شویم/ منابع غذایی سرشار از  کلسیم/ علت سکسکه چیست

تاثیر ژن بر چاقی 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند خوردن یا نخوردن غذا تنها بر وزن انسان اثر گذار است، در حالی که متخصصان تغذیه معتقدند عوامل دیگری نیز بر وزن افراد اثر گذار است که چندان در کنترل انسان نیست.

یکی از این عوامل، عوامل وراثتی است؛ به گفته محققان حدود ۱۰۰ ژن در بدن انسان وجود دارند که بر روی چاقی یا لاغری افراد اثرگذار هستند؛ به تازگی محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که ژن‌ها ۴۰ تا ۷۰ درصد بر روی وزن افراد تاثیر می‌گذارند.

برخی رفتار‌های غذایی هم بر چاقی تاثیر گذارند به عنوان مثال متخصصان تغذیه معتقدند انسان هر چه دیرتر و در وعده‌های کمتری غذا بخورد بیشتر با اضافه وزن مواجه می‌شود؛ از سوی دیگر آهسته غذا خوردن موجب می‌شود هورمون‌های سیری پیش از آنکه بدن میزان بسیاری بالایی کالری جذب کند، بدن را از خوردن بیشتر باز دارد.

چرا چشمانتان قرمز می‌شود؟/ چاقی و نقش عوامل ژنتیکی/ زمانی که سکسکه بلای جانتان می‌شود/ ماده ضروری برای سلامتی و استحکام استخوان‌ها

برترین خوراکی‌های حاوی کلسیم 

کلسیم به همراه ویتامبنD  ،2 ماده ضروری برای سلامتی و استحکام استخوان‌ها هستند، لبنیات به عنوان منبع سرشار از کلسیم همیشه مطرح هستند، اما خوراکی‌های دیگری نیز منابع خوب کلسیم هستند.

پژوهشگران در یک تحقیق به لیستی از مواد غذایی که بالاترین میزان کلسیم را دارند دست یافتند؛ بر این اساس ماهی ساردین با استخوان، ماست کفیر، شیر خام بالاترین میزان کلسیم را دارا هستند؛ بعد از این مواد غذایی می‌توان به کلم، کلم بروکلی، بادام و بامیه اشاره کرد.

چه زمانی سکسکه خطرناک است؟

سکسکه احساسی ناخوشایند است که معمولا خیلی بدموقع به سراغ ما می‌آید، اما علت سکسکه چیست؟
به طور کلی هر چیزی که موجب تورم معده شود، سکسه را بوجود می‌آورد، اغلب سکسکه‌ها موقتی هستند، اما اگر چندین بار در روز خصوصا در زمان‌های طولانی با سکسه‌ها مواجه شدید می‌تواند نشانه‌ای از مشکل گوارشی باشد؛ در صورتی که همراه با سکسکه با سوزش سر دل مواجه بودید احتمالا این مشکل به دلیل بازگشت اسید معده به مری است که تاثیر مخربی در سلامت معده و مری دارد.

علت قرمزی چشم چیست/  چرا ناخودآگاه چاق می شویم/ منابع غذایی سرشار از  کلسیم/ علت سکسکه چیست

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار