توضیحات وزارت صمت درباره برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول

وزارت صنعت، معدن و تجارت علت برگزاری هفتمین نمایشگاه صنعت خودرو در سئول را تشریح کرد.

توضیحات وزارت صمت درباره برگزاری نمایشگاه خودرو در سئولبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو اخبار منتشره شده پیرامون چرایی برگزاری هفتمین نمایشگاه صنعت خودرو شرکت سهامی بین‌المللی توضیحاتی را ارائه داد.

نمایشگاه خودرو در 29 اردیبهشت که لغایت 3 خرداد ماه 97 ، (هشتم ماه مبارک رمضان) در محله دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد و حائز ویژگی‌ها و رویکردهای خاصی می‌باشد که با نمایشگاه‌های خودرور برگزار شده طی دهه 80 در این سایت و همچنین نمایشگاه‌های برگزار شده در دو سال اخیر در سایر سایت‌های نمایشگاهی تهران متفاوت و متمایز خواهد بود که بخشی از این وجوه تمایز اشاره می‌شود.

در این نمایشگاه کمتر از 50 شرکت تولیدکننده خودرو و نیرو محرکه داخلی حضور خواهند داشت و تنها حدود یک چهارم ظرفیت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به این امر اختصاص خواهد یافت لذا این رویداد در گروه نمایشگاه‌های بزرگ ویژه مخاطب قرار نمی‌گیرد.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت کالای ایرانی و تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به توسعه فضای کسب و کار در کشور و بالاخص در حوزه صنعت خودروسازی داخلی با بهره‌مندی از ابزارهایی چون برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، محصولات قابل ارائه در این نمایشگاه، صرفا تولید داخلی بوده و هدف از آن ارائه توانمندی‌ها، فرایند‌ها و خطوط تولیدی موجود در کشور بوده و عمده مخاطبین آن متخصصان، بازرگانان، کارشناسان، مخترعان و مبتکران است.

از آنجایی که محصولات خارجی در این نمایشگاه حضور ندارند بازدید عمومی و ازدحام مخاطبان در این نمایشگاه به هیچ وجه مشاهده نخواهد شد.

از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری این رویداد استفاده از ترافیک روان ماه مبارک رمضان در ساعات بعد از افطار بوده که با توجه به تعطیلی کامل مدارس، ادارات، بانک‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، طبق روال جاری در روزها و ساعات مذکور شهر تهران شاهد هیچ گونه گره ترافیکی نخواهد بود.

برگزاری مراسمات مذهبی و آیینی منطبق با فضای روحانی و معنوی ماه مبارک رمضان برای مخاطبان، متخصصان و روزه‌داران عزیز از دیگر برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در راستای ارتقای فضای معنوی کشور در ماه مبارک رمضان است.

در این رویداد بانوان کارآفرین و شاغل کشور تنها در بخش‌های کارشناسی و مدیریتی فعالیت کرده و به هیچ وجه از توانمندی این بخش عظیم جامعه در ارائه محصولات خودرویی بهره‌برداری به عمل نخواهد آمد و این ویژگی نمایشگاه مذکور را از نمایشگاه‌های خودرو دیگر کاملا متفاوت و ممتاز خواهد کرد.

در اسفند ماه 1394 نیز نمایشگاه خودرو با همین رویکرد لیکن با گستره‌ای فراختر در این محل برگزار گردید که با توجه به ماهیت تخصصی آن به هیچ وجه اختلالات جدید و مضاعف برای شهر تهران ایجاد نکرد.

نمایشگاه پیش‌رو نمونه‌ای تخصصی‌تر از نمایشگاه خودروی سال 94 است.

نمایش محصولات داخلی در نمایشگاه و تشویق شهروندان به خرید کالای داخلی هم باعث رونق اقتصاد کشور بوده و همچنین مانع خروج ارز از کشور به منظور واردات خودروی خارجی خواهند شد. عدم هزینه‌کرد ارز خارجی از طرفی مانع التهاب در بازار ارز بوده و از طرف دیگر باعث کاهش و تثبیت نرخ ارز خواهد بود.

از جمله اهداف اصلی این نمایشگاه جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت خودرو، رونق فضای کسب و کار کشور بوده که این امر نیز به خودی خود موجب کاهش و تثبیت نرخ ارز و ایجاد اشتغال خواهد شد.

مجددا خاطرنشان می‌سازد تمامی نمایشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده و در برنامه‌ نمایشگاه‌های آتی این مکان شناخته شده جهانی قرار دارد، روز به روز تخصصی‌تر شده و مخاطبین آن کارشناسان، بازرگانان و متخصصان بوده و برای بازدیدکننده عمومی فاقد جاذبه‌های لازم است و این شرکت برای این تعداد بازدید‌کننده دارای امکانات کامل رفاهی از جمله پارکینگ‌های گسترده، اتوبوس‌هایی جهت ایاب‌ و ذهاب به صورت رایگان به میا‌دین اصلی شهر می‌باشد که به واسطه این امکانات شاهد حداقل تاثیر منفی نمایشگاه در ترافیک منطقه هستید.

در پایان با توجه به اینکه رویدادهای نمایشگاهی به دلیل دستاوردهای متنوع و قابل توجهی که در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند مستلزم همراهی و مساعدت ارگان‌‌ها و نهادهای مختلف جامعه است که این آرامش و همراهی نیز با الطاف الهی در کشور عزیز ما جاری و ساری بوده و لازم است از طرف این شرکت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت از پلیس محترم راهور و انتظامی و شهرداری تهران و سایر نهادهای ذیربط تقدیر و تشکر به عمل آید تا در پرتور این همکاری موجبات توسعه همه‌جانبه اقتصادی و صنعتی کشور محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسن
۱۷:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
توضیحات وزارت صمت درباره برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار