یکی از محققان جهانی موفق به ساخت دستگاهی شده است که با جمع آوری زباله‌ از دریاها و اقیانوس‌ها، سلامت آبزیان را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محیط زیست برای افراد اهمیت بسیاری دارد، ریختن زباله در اطراف اقیانوس و دریاها سبب به خطر افتادن جان بسیاری از آبزیان می‌شود؛ امروز برای رفع این مشکل مخترعان کشورهای جهان و دوست‌دار محیط زیست اقدام به طراحی دستگاهی کرده‌اند که زباله‌های پلاستیکی را از سطح سواحل دریاها و اقیانونس‌ها جمع‌آوری می‌کند.

این دستگاه در عین سادگی با مقاومت بسیار بالا از هوا پر شده است و بر روی اقیانوس شناور می‌ماند و به کمک لنگر‌هایی که دارد سرعت آن کاهش داده می‌شود تا به راحتی بر روی جریان اقیانوسی حرکت کند و پلاستیک‌ها را داخل دستگاه بریزد.

نجات دریاها از شر هزاران تن زباله‌ با یک دستگاه ساده

 دستگاهی که تا عمق سه کیلومتری اقیانوس‌ها را پاک سازی می‌کند

این دستگاه به شکل حرف لاتین( یو) است و به کابل‌هایی متصل است که قدرت جذب را به حداکثر می‌رسانند، به کمک همین کابل‌ها زباله‌ها در گوشه‌ای جمع و به مخزن وسط دستگاه منتقل می‌شوند، همچنیندستگاه تورهای سیمی محکمی دارد که هیچ یک از موجودات دریایی در آن گیر نمی‌کند، این دستگاه جمع‌آوری زباله‌ها می‌تواند تا عمق سه کیلومتری دریا و اقیانوس نفوذ کند و بخش عمده‌ای از آلودگی‌هایی که در کف دریاها وجود دارند را از بین ببرد.

این دستگاه حدود 120 متر طول دارد و در صورت وجود شرایط مناسب می‌تواند تا 620 متر هم گسترش پیدا کند. این دستگاه اولین بار در اقیانوس آرام مورد آزمایش قرار گرفت و حدود 36 هزار تن زباله را در مدت 5 سال جمع‌آوری کرد.

نجات دریاها از شر هزاران تن زباله‌ با یک دستگاه ساده

این دستگاه با هدف کمک به محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن به انواع آبزیان تولید شده است. برا اساس گفته محققان اگر این دستگاه به تولید انبوه برسد و در همه کشورها به کار گرفته شود تمام آلودگی‌های محیطی از بین خواهند رفت و همچنین وجود این دستگاه در سواحل شمالی کشور ما نه تنها به سلامت آبزیان کمک می‌کند و بلکه سلامت تمامی شهروندان را هم تضمین می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار