سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: خرداد ماه امسال جشنواره لیکو یا "شعر شفاهی قوم بلوچ" برای اولین بار در خاش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، تیمور کرد زابلی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش افزود: خرداد ماه امسال جشنواره لیکو یا "شعر شفاهی قوم بلوچ" با حضور اساتید و داوران مطرح استانی برای اولین بار در خاش برگزار میشود.

وی افزود: گروه‌هایی که به این جشنواره دعوت میشوند از خوانندگان و نوازندگان سبک لیکو در استان میباشند که در فضایی رقابتی برای کسب مقام تلاش میکنند.

وی لیکو را از فرم‌های موسیقی اصیل در استان برشمرد و گفت: این جشنواره طی مدت زمان ۳ روز بصورت کارگاهی جهت معرفی سبک‌های مختلف این هنر اصیل برگزار خواهد شد.

کرد زابلی با اشاره به محل خاستگاه اصلی لیکو در استان گفت: منطقه "سرحد" خصوصا شهرستان خاش خاستگاه اصلی لیکو در استان است که متاسفانه این جشنواره برای نخستین بار در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به گسترش نسل جدید موزیک‌ها که به نوعی از کشور‌های غربی نشأت می‌گیرد توجه و استقبال از این سبک موسیقی میتواند گامی موثر درجهت حفظ این فرهنگ اصیل باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش تشریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد وحدت رویه در شناسایی سبک‌های مختلف لیکو و معرفی به جامعه میباشد که در نهایت تجلیل از حافظان این سنت کهن ایرانی را بدنبال دارد.

انتهای پیام/ع

جشنواره شعر شفاهی قوم بلوچ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار