استاندار لرستان به توسعه گلخانه‌ها و کاشت گیاهان دارویی در لرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود استان لرستان را به قطب دارویی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: استان ازنظر جمعیت و وسعت شانزدهمین استان کشور بوده، به‌طوری‌که مساحت این استان ۲۸ هزار کیلومترمربع برابر با ۱.۷‌دهم درصد مساحت کشور است.

وی بابیان اینکه لرستان حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمیعت دارد افزود: جمعیت این استان برابر با ۲.۲‌دهم جمعیت کشور است و تراکم جمعیت آن بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه استان با توجه به موقعیت تاریخی و قرارگیری جز استان‌های استراتژیک کشور است، عنوان کرد: لرستان درگذشته دارای موقعیتی راهبردی بوده و هم‌اکنون این موقعیت قابل احیا است و می‌توان ارتباطات جنوب به مرکز و شمال کشور از طریق لرستان را برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه لرستان از سرمایه انسانی خوبی بهره‌مند است بیان کرد: نیروی انسانی در لرستان از رشد عالی برخوردار بوده و هم‌اکنون اغلب نیروی انسانی استان دارای مسئولیت‌های ویژه‌ای در کشور هستند.

خادمی لرستان را یکی از استان‌های برتر در حوزه گردشگری، پوشش جنگلی، منابع فراوان آبی و آب‌وهوا دانست و گفت: یکی از مزیت‌های نسبی لرستان گردشگری و توسعه گردشگری است؛ پنج هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در لرستان وجود دارد که بیش از دو هزار اثر در لرستان به ثبت ملی رسیده و آثار تاریخی در استان مانند قلعه فلک‌الأفلاک به‌طورقطع می‌تواند به یک نقطه مهمی در گردشگری تبدیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در نوروز امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از استان لرستان بازدید داشته‌اند افزود: ترکیب قلعه فلک‌الأفلاک با بام خرم‌آباد یک ظرفیت ویژه در گردشگری است.

وی با اشاره به ۱۴ میلیارد مترمکعب آب در استان عنوان کرد: از این رقم ۹ میلیارد مترمکعب در لرستان تولیدشده و میانگین بارندگی در استان بالای ۵۵۰ میلی‌متر است، اما اقداماتی در بهره‌برداری از آب به‌خوبی انجام‌نشده است.

خادمی بابیان اینکه اراضی آبی در لرستان ۲۳ درصد و میانگین کل اراضی کشور ۴۶ درصد تصریح کرد: لرستان با تولید ۱۳۳ هزار تن حبوبات و ۲۸ هزار تن ماهی قزل‌آلا رتبه‌های اول را در تولید حبوبات و ماهی قزل‌آلا در کشور دارد.

وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها و کاشت گیاهان دارویی در لرستان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که استان لرستان به یک‌قطب دارویی در کشور تبدیل شود و یکی از استعداد‌های لرستان در حوزه معادن سنگ است.

استاندار لرستان گفت: استان نیازمند سرمایه‌گذاری است، یکی از سیاست‌های اصلی در لرستان جذب سرمایه‌گذار و حمایت از کارآفرینان است و هیچ رسالتی مهم‌تر از جذب سرمایه‌گذار در استان نداریم.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان افزود: پزشکی قانونی حکم مشاور قاضی و کارشناس را دارد و اگر قانون وجود نداشته باشد، نظم اجتماعی هم وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

احداث گلخانه و کاشت گیاهان دارویی در لرستان افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.