مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:به نماز اول وقت در زندگی اهمیت دهید، آنگاه معجزه نماز اول وقت در زندگی را خواهید دید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی دیروزدر مراسم جشن ازدواج ۱۳۹ زوج طلبه استان اصفهان اظهار داشت: اظهار فضل و مباهات، افتادگی، تواضع، فروتنی و احترام زندگی مشترک را شیرین می‌کند، بانو مجتهده امین با اینکه در مقام اجتهاد بود و شاگردان زیادی داشت ولی در مقابل شوهرش مانند همسر متواضعی بود.

وی افزود: یکی دیگر از چیزهایی که در زمینه زندگی مشترک باید باشد تغافل و گذشت است که سبب تحکیم بیشتر ازدواج می‌شود، گاهی انسان باید کر و کور باشد و هرچه دید یا شنید را اظهار نکند و به رخ نکشد، گاهی سکوت و اغماض زندگی را نورانی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: اگر مطلبی هم اظهار شد به سادگی از کنار آن رد شوید، خدا وقتی می‌خواست به حضرت موسی مأموریت بدهد از خداوند شرح صدر خواست، و گفت سینه‌ام تنگ نباشد تا در برابر ناگواری‌ها تحملم کم باشد انسان باید باگذشت زندگی آرام و شیرینی بسازد.

وی اضافه کرد: سعی کنید خودتان تصمیم گیرنده زندگی خودتان باشید، راز زندگی‌تان را به دیگران نگویید و در کارها باهم مشورت کنید، در زندگی مشترک حاکم بود زن و مردسالاری نیست، مشترک است اگر زندگی این‌طور شد زندگی اهل‌بیتی است.

ابطحی اذعان کرد: گاهی در ذهن برخی افراد هست که باید چند سال اول خوش باشیم و بعد بچه‌دار شویم، ما که پیرو پیامبر و مسلمان هستیم بعید است این‌گونه عمل کنید، پیامبر می‌فرماید من به کثرت امتم در روز قیامت مباهات می‌کنم و بچه‌دار شدن پیوند زندگی را مستحکم‌تر می‌کند.

وی توصیه کرد: از ابتدای زندگی بچه‌دار شوید، دو فرزند کم و اشتباه است، هیچ روایتی در اسلام برای داشتن فرزند کم نداریم، هرکس از ترس روزی بچه‌دار نشود بداند روزی‌رسان خداوند است و هر آن‌ کس که دندان دهد نان هم می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تأکید داشت: به نماز اول وقت در زندگی اهمیت دهید، آنگاه معجزه نماز اول وقت در زندگی را خواهید دید.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم جشن ازدواج ۱۳۹ زوج طلبه استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.