معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی از اجرای ۳۵ هزار طرح اشتغال تحت نظارت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته هفت هزار و ۳۳۲ تخته قالی به مساحت ۳۴ هزار و ۷۸۷ مترمربع بافتندکه از این تعداد شش هزار و ۲۰ تخته فرش، ۱۰۱ ورنی و هزار و ۲۱۱ عدد تابلو فرش بوده است.

وی افزود: ارزش قالی‌های بافته‌شده مددجویان ۳۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان بوده و ۲۰ درصد از طرح‌های جاری اشتغال این استان را طرح‌های قالی‌بافی تشکیل می‌دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آن‌ها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالی بافان به فروش می‌رسد.

فاتح یادآور شد: اکنون بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است که از این تعداد هشت هزار و ۹۹۸ طرح مربوط به طرح‌های قالی‌بافی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی‌بافی می‌کنند عنوان کرد: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است گفت: چهار هزار و ۴۸۲ نفر از مددجویان قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

فاتح در پایان با اشاره به نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی‌باف تصریح کرد: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت قالی‌بافی بر اساس متراژ قالی و نوع بافت آن تسهیلات دریافت می‌کنند. 

 

انتهای پیام/ش

اجرای  بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.