معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ هزار مددجوی تحت حمایت در سال گذشته از کلاس‌های آموزش خانواده بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف زمانی معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های آموزش خانواده با هدف تقویت سبک زندگی اسلامی، ترغیب مددجویان به فراگیری مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانوار‌های تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: هفت هزار و ۶۸۴ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، یکهزار و ۲۰۰ مددجو به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: اردو‌های زیارتی این نهاد با هدف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برای مددجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۶۰۶ نفر از دانش آموزان تحت حمایت استان به اردو‌های آموزشی و تربیتی اعزام شدند، گفت: این دانش آموزان در قالب برنامه‌های اوقات فراغت، به اردوگاه‌های آموزشی تربیتی شهید مطهری گیلان و شهید رجایی مازندران اعزام و از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این اردو‌ها با هدف رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شوند.

زمانی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموز آن تحت حمایت در سال گذشته در کلاس‌های آموزشی کانون‌های دائمی این نهاد شرکت کردند، افزود: کلاس‌های آموزشی در رشته‌های قرآن، اخلاق اسلامی، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فنی و حرفه ای، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، فضای مجازی، کتابخوانی، ورزشی و پژوهش برگزار شد.

حدود ۷۰ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

 

انتهای پیام/ش

۷۰ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی

برچسب ها: کمیته امداد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.