شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات انجام شده برای مناسبسازی فضای آموزشی دانشآموزان طرح تلفیقی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در طرح تلفیقی دانشآموزان با نیازهای ویژه در کنار دانشآموزان عادی تحصیل میکنند، بنابراین باید فضای مدارس به گونهای طراحی شود که دانشآموزان با نیازهای ویژه از نظر امکانات موردنیاز مشکلی نداشته باشند تا امکان تحصیل برای آنها در مدارس عادی فراهم شود بنابراین نیاز به مناسبسازی فضای آموزشی داریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل حضور نداشتن دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی نبود امکانات لازم است، افزود: دانشآموزان دچار مشکل جسمی حرکتی بیشترین مشکل را با این نبود امکانات دارند بنابراین طی یک سال گذشته اقداماتی را برای بهبود شرایط مدارس تحت پوشش طرح فراگیر در نظر گرفتیم.
کریمی گفت: طی بررسیهای انجام شده تاکنون هیچ کدام از مدارس تهران برای طرح فراگیر مناسبسازی نشدهاند، البته باید به این موضوع توجه کنیم که مناسبسازی مجوعهای از اقدامات است که باید در مدارس در نظر گرفته شود و ما مدارسی داشتیم که تنها بخشی از این مناسبسازی مانند رمپ یا سرویس بهداشتی مناسب را ایجاد کرده بودند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران از تشکیل کار گروهی برای نظارت و فعالیت در حوزه مناسبسازی مدارس خبر داد و اظهار کرد: برای شروع کارها ابتدا بانک اطلاعاتی از مدارس تهیه کردیم و در اختیار استانداری قرار داده شد و از هر منطقه و مدرسهای که بالاترین آمار دانشآموزان طرح تلفیقی را داشتند در عملیات مناسبسازی مورد توجه قرار گرفتند که برنامههایی برای استانداردسازی این فضاها در دست اقدام است تا در تابستان نتایج آن را بررسی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: برای مناسبسازی مدارس باید تأمین اعتبار لازم انجام شود، به همین دلیل کار مناسبسازی را به تدریج آغاز کردیم تا بتوانیم در طرح تلفیقی شاهد حضور دانشآموزان واجد شرایط بیشتری در مدارس عادی باشیم.
انتهای پیام/