رئیس‌جمهور سوریه شش کشور از جمله عربستان سعودی و ترکیه را مسئول جنگ در کشورش معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه یونانی «کاثیمرنی» که امروز، پنج شنبه منتشر شد، شش کشور از جمله عربستان سعودی و ترکیه را مسئول جنگ سوریه معرفی کرد.

بشار اسد در مصاحبه با این روزنامه یونانی گفت: فرانسه، انگلیس، آمریکا علاوه بر عربستان، قطر و ترکیه از طریق حمایت از تروریست ها مسئول جنگ در سوریه هستند.

رئیس جمهور سوریه همچنین ادعای کشورهای غربی در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را نمایشی خنده‌دار و بچگانه توصیف کرد که برای حمله به ارتش سوریه، پس از آنکه آنها برگ برنده خود را با شکست تروریست ها در سوریه از دست دادند، به نمایش درآوردند.

وی گفت سیاست های دولت در زمان جنگ، در مبارزه با تروریسم، پاسخ به اقدامات سیاسی که از سوی طرف های داخلی و خارجی ارائه می شود، قبول برگزاری گفتگو با همگان از جمله تروریست های مسلح و برقراری صلح تبلور یافت.

بشار اسد با تأکید بر این مسأله که حضور حتی یک سرباز تُرک در خاک سوریه، اشغالگری محسوب می شود، گفت: شما ابتدا باید با تروریست ها بجنگید و هنگامی که بر مناطق بیشتری مسلط شدید، باید با هر متجاوز و یا ارتشی، چه ترکیه باشد و چه فرانسه و هر کسی که باشد، مقابله کنید. آنها تا زمانی که به شکل غیرقانونی وارد سوریه می‌شوند، دشمن هستند.

وی در ادامه افزود: در صورتی که حمایت خارجی از تروریست ها متوقف شود، بازگشت ثبات به سوریه کمتر از یکسال به طول خواهد انجامید. بشار اسد همچنین اعلام کرد تنها اقدامی که آمریکا در سوریه انجام داده، حمایت از تروریست ها، صرف نظر از نام و نشان گروه هایشان بوده است.

رئیس‌جمهور سوریه در خصوص اظهارات ترامپ که از انجام مأموریتی مهم در سوریه سخن گفته بود، گفت: تنها اقدام مهمی که آنها به انجام رساندند، کمک به داعش برای فرار از رقه بوده است؛ چرا که سران داعش با کمک آنها و تحت پوشش آنها از رقه گریختند و برای مبارزه با ارتش سوریه به دیرالزور رفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که نگرانی هایی در خصوص نقش تهران و مسکو در سوریه پس از پایان جنگ وجود دارد، گفت: ایران و روسیه از کشورهایی هستند که بیشترین احترام را به سوریه می گذارند.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس‌جمهور سوریه با یک روزنامه یونانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار