دبیر علمی همایش نخستین دوره آموزشی دیپلماسی و توسعه شهری گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های قرن 21 برنامه ریزی استفاده از ظرفیت‌های بین المللی برای توسعه شهر‌ها است.

مجید غلامی دبیر علمی و مسئول برگزاری همایش نخستین دوره آموزشی دیپلماسی و توسعه شهری با محوریت راهبرد‌های بین المللی شهر‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های قرن بیست و یکم را برنامه ریزی استفاده از ظرفیت‌های بین المللی برای توسعه شهر‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه شهر‌ها به عنوان بازیگران جدید بین المللی ظرفیت‌های بی نظیری برای همفکری، مشارکت و همکاری در اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی، شهری و اجتماعی دارند.

غلامی با اشاره به ظرفیت‌های کلانشهر‌ها و شهر‌های کشور برای حضور در عرصه بین الملل گفت: با همکاری دانشگاه تهران و انجمن ایرانی همایش همکاری با یونسکو با هدف آموزش کوتاه مدت و سریع مدیران همایش دیپلماسی و توسعه شهری برگزار شد.

دبیر علمی همایش نشان دادن ضرورت بین المللی شدن شهرها، ارائه راهکار برای این مهم و هم اندیشی مسئولان بین الملل شهر‌ها را از اهداف دیگر این همایش دانست و گفت: اغلب حاضران در این همایش شهرداران بودند. همچنین شورای شهر و معاونان شهردار هم در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار