بخشدار جرقویه سفلی گفت: باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود که در همین راستا هشدارهای لازم برای صرفه‌جویی در مصرف آب به مردم داده شده است.

حسن جعفری هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: جرقویه 23 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 3 شهر و 9 روستاست.

وی افزود: آب شرب این بخش از شبکه اصفهان بزرگ تأمین می‌شود که در شرایط عادی 115 لیتر بر ثانیه و در شرایط غیر عادی 140 لیتر بر ثانیه است و این میزان برای دو بخش جرقویه سفلی و جرقویه علیاست.

بخشدار جرقویه سفلی گفت: باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود که در همین راستا هشدارهای لازم برای صرفه‌جویی در مصرف آب به مردم داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای کنترل مصرف آب خاطرنشان کرد: باید  آب مصرفی مرغ‌داری‌ها، دامداری‌ها و صنعت را کاهش دهیم و این‌ مراکز مابقی نیاز خود را باید از منابع محلی تأمین کنند.

جعفری با ابراز امیدواری به فضل خدا برای بارش باران اذعان داشت: اگر بارشی نداشته باشیم و شرایط بدتر شود مجبور به سهمیه‌بندی و قطعی‌های چندساعته آب می‌شویم.

وی با اشاره به تلاش برای تأمین آب بخش از منابع محلی یادآور شد: از چاه کلاه قاضی، چاهی در نصرآباد و  چاه دیگری برای تأمین آب شرب کمک گرفته می‌شود.

بخشدار جرقویه سفلی ادامه داد: برای پیش‌بینی و گذر از بحران چاه‌های روستایی مجهز شده است و اداره آب منطقه‌ای نیز برای احداث  3 حلقه چاه در نزدیکی مخزن آب اقدام خواهد کرد.

وی در پایان ابراز داشت: در بخش جرقویه سفلی 15 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که 10 هزار هکتار آن کشت می‌شود و محصولاتی همچون گندم، جو، زعفران و پسته و انار کشت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.