نخستین جشنواره ملی چای رامسر در راستای حمایت از کالای ایرانی در شهر کتالم و ساداتشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر در آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی چای رامسر با بیان اینکه برای خروج از پسرفت باید وابستگی ها را به حداقل برسانیم، گفت: اگر به محصولات داخلی توجه نشود مزارع خالی از محصول و کارخانه ها تعطیل می شوند که ایجاد بیکاری بحران های اجتماعی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تنها راه عبور از بحران ها اعتماد و اتکا به تولیدات داخلی است تا بتوانیم با حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات کشاورزی و فناوری در چرخه اقتصادی موفق شویم.

وی آمار برداشت چای در سطح کشور را نگران کننده دانست و گفت: یکی از راهکارهای مهم افزایش سطح کشت و رغبت سرمایه گذار و کارخانه دار معرفی داشته های این شهر است که چای حمایت از چای میتواند بسیار در این بخش موثر باشد.

رضوانی از کمرنگ شدن سنتها ابراز تاسف کرد و افزود: روزی پیله ابریشم و چادرشب بافی در منطقه رونق داشت اما حالا این سنتها درحال نابودی است.

شهردار کتالم و ساداتشهر اقدامات چندماه گذشته این شهرداری از جمله لگه گیری ها و پیاده روسازی ها و دیگر مسائل را برنامه های جانبی دانست و گفت: برنامه های بزرگ عمرانی این شهر امسال آغاز می شود که بنای این کار به توسعه و پیشرفت شهر کمک شایان توجهی می کند.

وی افزود: باید بنایی در این شهر گذاشته شود که کتالم و ساداتشهر به نقطه سیبل هدف گردشگر و سرمایه گذار تبدیل شود.

رضوانی برگزاری یادمان ها و جشنواره ها را از جمله برنامه های مهم فرهنگی این شهر دانست و گفت: تنها راه معرفی کتالم و ساداتشهر ایجاد زیرساختهای گردشگری و برگزاری جشنواره ها است تا از این طریق صدای شهر را به کشور برسانیم.

انتهای پیام/ م

رامسر میزبان برگزاری نخستین جشنواره ملی چای رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.