وزیر دادگستری گفت: منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر تسلیم فرهنگ‌های غربی شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا آوایی وزیر دادگستری امروز(شنبه) در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار کرد: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد؛ لذا انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش باشد و قوه قضاییه پاکستان قوه مستقلی است و باید به قضات پاکستان این عزت و اقتدار را تبریک بگوییم.

وی افزود: از نکات قوه قضاییه کشور ما استخدام قضات فاضل است که در مقابل فشار‌ها بتوانند مقاومت کنند و شرافت حرفه‌ای خود را معامله نکنند.

وی افزود: ما در زمینه مشترکات می‌توانیم بیش از پیش با همدیگر همکاری کنیم و هیچ مانعی برای توسعه روابط مان وجود ندارد و کافی است که فقط اراده کنیم. تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی به ویژه در زمینه حقوق بشر می‌تواند به ما کمک کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما فرهنگ متفاوتی با غرب داریم، منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم. شاهد هستید که طی چند سال اخیر برای ضربه زدن به کشورمان، چهره دین اسلام که دارای عقلانیت و فهم است را به عنوان دینی جدا از منطق به دنیا نشان دادند، لذا در این فضا ما برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی نیاز بیشتری به همکاری داریم، همچنین در زمینه قاچاق موادمخدر تلاش داریم که این معضل را ریشه کن کنیم.

وی گفت: ما ملتی متفاوت با غرب هستیم، اما متعالی و منصفانه نیست در بحث حقوق بشر ارزش‌های خود را کنار بگذاریم و تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم.

آوایی افزود: ما فرهنگ و زبان و درد‌های مشترک داریم و می‌توانیم درمان مشترکی برای غلبه با این مشکلات پیدا کنیم.

در ادامه این دیدار اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت: روابط دو کشور ایران و پاکستان روابط دوستانه و با ایدئولوژی و جغرافیای مشترک است و اسلام حلقه اتصال این دو کشور است.

وی افزود: پاکستان کمک‌ها و حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند و در زمان جنگ و صلح پشتیبان ایران است و امیدواریم این همکاری‌ها بین دو کشور ادامه یابد.

وی افزود: موضوعاتی همچون انتقال تجارب، همکاری‌های دو جانبه و غیره در دستور کار دو طرف قرار دارد. امیدواریم در قالب همکاری با یکدیگر سطح تبادلات را ارتقا ببخشیم.

دادستان کل پاکستان گفت: ظرفیت‌های خوبی جهت مبارزه با موادمخدر در دو کشور وجود دارد و ما در مرکز بین المللی داوری نیز می‌توانیم همکاری‌های مجدانه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار