معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سیر بیماری‌های اسهالی در سال ۹۷ بسیار بدتر از سال گذشته و حتی بدتر از سال ۹۴ است که با  اپیدمی التور در استان مواجه بودیم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبا اشاره به پیک بیماری وبا بیان داشت: روند بروز بیماری‌های اسهالی در هفته هشتم سال ۹۷ بسیار نگران کننده است ضمن اینکه خوزستان هم اینک در پیک بیماری وبا قرار دارد.

وی افزود: ناگ، بیماری میکروبی بسیار شبیه وباست. فعال شدن این میکروب نشان می دهد که وبا نیز می تواند فعال شود که متاسفانه آمار ها از ظهور این میکروب و در صورت مقابله نکردن از اپیدمی بیماری های روده ای خبر می دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: هپاتیت A از جمله بیماری های منتقله از طریق آب و غذا است که بر اساس آمار هپاتیت A در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته پیک بالاتری را نشان می دهد و این لزوم نظارت جدی تر بر موضوع سلامت آب و غذا را نشان می دهد.

سلمان زاده با اشاره به لوله کشی های آب روستایی گفت:  ۱۸۰۲ روستا داریم که از لوله کشی آب برخوردارند ولی ۴۲ روستا از این تعداد فاقد متولی تامین آب هستند و ۲۸ روستا نیز آب را از تاسیسات غیرفعال دریافت می کنند که نیازمند اقدام عاجل در استان هستیم و ۴۱ روستا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بدون کلرزنی آب را دریافت می کنند؛ بنابراین تعداد زیادی از هم استانی های ما دسترسی به آب شرب سالم ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هشدار داد: ما نمی توانیم بگوییم در آستانه بیماری وبا هستیم بلکه ما در پیک بیماری وبا قرار داریم و خطر جدی است و فرصتی برای موکول کردن به هفته های آتی نیست.

وی ضمن اصلاح سیستم های کلر زنی غیر فعال بیان داشت: تاسیساتی که غیرفعال هستند و کلرزنی نمی کنند هر چه سریعتر اصلاح شوند. ما به دنبال هزینه های کلان و احداث تاسیسات و حتی زیبایی شناسی و رنگ و بوی آب هم نیستیم فقط به دنبال میکروب زدایی آب و سلامت هستیم.

 انتهای پیام/م

خوزستان در پیک بیماری وبا قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.