صدر اعظم آلمان هشدار داد خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای ایران یکی از مناقشاتی است که اوضاع را ملتهب‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره خروج آمریکا از برجام هشدار داد و گفت: «اعلام خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای ایران یکی از مناقشاتی است که اوضاع را ملتهب‌تر می‌کند.»

آنگلا مرکل گفت: «ما تنش‌ها میان ایران و اسرائیل را دنبال می‌کنیم و برای حل نزاع میان ایران و اسرائیل تلاش می‌کنیم. خروج آمریکا از برجام اوضاع را ملتهب‌تر می‌کند.»

صدراعظم آلمان افزود: «بعد از دو جنگ جهانی ویرانگر در جهان، برخورداری از اروپایی که آینده‌ای صلح‌آمیز داشته باشد تنها زمانی ممکن است که اراده انجام یک همکاری تنگاتنگ و اشتراکی (در اروپا) وجود داشته باشد؛ اراده‌ای که امروز نیز بدان نیاز داریم. ما این را هم می‌دانیم که سال‌های سال است اروپای ما بعد از اجرای پروژه اروپا همچنان اروپایی تقسیم شده باقی مانده است.»

مرکل ادامه داد: «زمانی گمان می‌کردیم بعد از پایان جنگ سرد، بالاخره صلح و آشتی به اروپا باز می‌گردد، اما در عوض شاهد بودیم در دهه نود میلادی در کشور‌های منطقه غرب بالکان، جنگ‌های هولناک و نقض وحشتناک حقوق بشر رخ داد. کشتار سربرنیتسا که بزرگترین جنایت جنگی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود، منجر به قتل عام ۸ هزار دختر و پسر و مرد مسلمان این شهر شد. همه این جنایات در واقع به ما هشدار می‌دهند که صلح و آشتی تا چه میزان می‌تواند شکننده باشد.»

مرکل در ادامه گفت: «حتی اروپای امروز نیز در صلح و امنیت زندگی نمی‌کند. الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه، واقعا یک مقطع زمانی دشوار به شمار می‌رود. مساله دیگر، مناقشاتی است که در شرق اوکراین همچنان ما را به خود مشغول کرده است.»

صدراعظم المان گفت: «تنها زمانی موفق هستیم که آمادگی توسعه بیشتر اتحادیه اروپا را به واسطه حرکات اشتراکی داشته باشیم. چون یک کشور به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. به همین خاطر است که باید با هم همکاری داشته باشیم. شمار پناهجویان امروز هرگز به اندازه پناهجویان و آوارگان دوران جنگ جهانی دوم نبوده است. اکثر این افراد از قاره آفریقا مهاجرت می‌کنند و این همان چیزی است که ما اروپایی‌ها هم اکنون در حال تجربه‌اش هستیم. به همین علت است که وظیفه بزرگی در تداوم و زنده نگاه داشتن صلح و دوستی بر دوش داریم و باید تلاش کنیم برای کمک به همسایگانمان برای حل مشکلات، راه حل پیدا کنیم.»

انتهای پیام/

هشدار صدر اعظم آلمان نبست به خروج آمریکا از برجام

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار