کارشناس اندیشکده شورای آتلانتیک هشدار داد اقدام ترامپ در خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران باعث تضعیف قدرت دیپلماسی آمریکا و از کار افتادن تحریم به عنوان یک ابزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسیون، باربارا اسلیوین (Barbara Slavin) مدیر برنامه آینده ایران در اندیشکده شورای آتلانتیک نوشت: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصور کرده است در صورت خروج از برجام می‌تواند با از سرگیری تحریم‌های ثانویه، ابزاری جدید برای فشار‌های بسیار شدید علیه ایران داشته باشد. با این حال واکنش خشم‌آلود کشور‌های دیگر برای کنار گذاشتن تعهدات تجاری در قبال ایران تا شش ماه آتی نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا به عنوان سلاح دیگر کاراییی خود را از دست می‌دهند.»

وی افزود: «هشتم مه ۲۰۱۸ ممکن است به اندازه بیستم مارس ۲۰۰۳ که آمریکا با وجود توصیه بسیاری از کارشناسان خاورمیانه و متحدان خود بخصوص فرانسه، اقدام به حمله نظامی به عراق کرد، بدنام باشد. خارج شدن ترامپ از برجام با وجود پایبندی ایران به این توافق باعث بیگانگی جهانیان و تضعیف تحریم به عنوان ابزاری برای دیپلماسی شده است.»

این کارشناس ادامه داد: «شرکت‌های بزرگ بخصوص شرکت‌های چینی و روس تا زمانی که ایران به برجام پایبند باشد، راه‌هایی را برای ادامه تجارت با ایران خواهند یافت. تحریم‌هایی که رئیس جمهور ترامپ می‌خواهد با قدرت تمام آن‌ها را به کار گیرد، دیپلماسی آمریکا را تضعیف می‌کند و سرانجام این سلاح که زمانی قدرت زیادی داشت، از توان خالی می‌شود.»

انتهای پیام/

اظهارات کارشناس اندیشکده شورای آتلانتیک درباره خروج ترامپ از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار