مراسم اختتامیه جشنواره استانی جابربن حیان صبح امروز با حضور رئیس بنیاد نخبگاه استان کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان وجمعی از معلمان و اولیای دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه خسروی کردستانی در سنندج برگزارشد.

رشید قربانی مدیر کل آموزش وپرورش استان کردستان صبح امروز در آیین اختتامیه این جشنواره استانی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: این جشنواره هرساله  در راستای عرصه تفکر و پژوهش  و تحقیق  با موضوعات  کتاب های درسی  تمام پایه ها ی ابتدایی شهر و روستا برگزار می شود.

وی افزود:در این جشنواره 105 هزارتن از دانش آموزان مقطع ابتدایی  با 35 هزار و 166 پروژه علمی دراین طرح شرکت کرده اند که پس از ارزیابی  و ارائه نظر توسط کارشناسان 62 طرح برتر به استان معرفی شد.
وی افزود:براساس سهمیه ای در اخیار داریم 4 طرح از بین این 62 طرح به عنوان طرح های برتر به مرحله ارزیابی ملی راه پیدامی کنند.

قربانی گفت: بیش از 60درصد از دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی استان در این جشنواره شرکت کردند.


مدیر کل آموزش وپرورش استان کردستان گفت:امیدواریم  که طرح های  دانش اموزان کردستانی  به عنوان طرح های برتر انتخاب شوند.
قربانی درادامه افزود:مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره رشد و توسعه نبوغ  و استعداد  دانش اموزان  در برنانه های پژوهشی و تحقیقی است  که بر این اساس دانش های علمی خود مطالعه کنند .
گفتنی است،در این جشنواره دانش آموزان به اجرای موسیقی پرداختند .

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره جابربن حیان در سنندج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.