کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود خواستار دستیابی به توافقی جدید درباره ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک کاخ سفید جزئیات مذاکرات تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، را در پی اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.

به موجب این گزارش، این گفتگو پس از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد واشنگتن به رغم مخالفت‌های رهبران اروپا از جمله مکرون از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود. رئیس جمهور فرانسه در این مذاکره تلفنی نگرانی خود را از اینکه این اقدام آمریکا چه تاثیراتی می‌تواند بر اوضاع منطقه خاورمیانه داشته باشد، به طرف آمریکایی اعلام کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی بار دیگر خواستار دستیابی به توافقی تازه درباره ایران شد.

در بیانیه کاخ سفید در این‌باره آمده است: «دونالد ترامپ دیروز به منظور مذاکره در خصوص راه‌های تضمین تجارتی متوازن و متعادل با همتای فرانسوی خود تلفنی گفتگو کرد. ترامپ در این گفتگو همچنین بار دیگر ضرورت دستیابی به توافقی جامع و فراگیر را که همه جنبه‌های فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را در منطقه خاورمیانه در بر بگیرد، مورد تاکید قرار داد.»‌

روز یکشنبه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده بود واشنگتن آماده است تا با کشور‌های اروپایی در خصوص دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که واقعا موثر واقع شود، همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۱۹:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مکرون در موذی گری کم نمیاره
آخرین اخبار