گروه‌های تروریستی موجود در شمال استان درعا، تشکیلات مسلح جدیدی را در شهر نوی واقع در جنوب سوریه تشکیل دادند.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه‌های وابسته به مخالفان سوری امروز خبری مبنی بر تشکیل یک گروه تروریستی جدید در شهر نوی را رسانه‌ای کردند و هدف از ایجاد این تشکیلات جدید را که به نام شورای نظامی آزادگان نوی است را هم‌افزایی و وحدت عمل گروه‌های تروریستی در مرحله آینده اعلام کردند.

ایجاد تشکیلات جدید تروریستی توسط ارتش آزاد پس از ناکامی در جبهه جنوبی که دربرگیرنده ۵۰ گروه از زیر مجموعه ارتش آزاد در متحد کردن گروه‌های تروریستی بود از دو روز قبل در شمال سوریه با پشتیبانی ترکیه انجام شد و این تشکیلات جدید از چند گروه زیر مجموعه ارتش آزاد ایجاد و فرماندهی آن به گروه تروریستی فیلق الشام سپرده می‌شود.

بزرگترین زیر مجموعه‌های گروه تروریستی ارتش آزاد در شمال سوریه از جمله جیش ادلب الحر، جیش العزة، جیش النصر و تیپ یکم ساحلی گروه‌هایی هستند که به تشکیلات جدید پیوسته‌اند و فرماندهی این تشکیلات پس از فشار‌های بسیار بر گروه فیلق الشام برای پیوستن به این تشکیلات جدید به آن سپرده شده است.

لازم به ذکر است ترکیه در ماه‌های گذشته پشتیبانی نظامی و تدارکاتی گسترده‌ای از این گروه‌ها داشته و عملیات نظامی ارتش این کشور و تروریست‌های مورد حمایت (ارتش آزاد) که در شمال غرب سوریه (عفرین) از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ دی) آغاز شده به گفته دولت آنکارا برای نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ. ی. د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی. پ. گ) و داعش است اما در اصل در چهارچوب همین حمایت‌ها بوده است.

نکته قابل توجه این است که برخلاف ادعا ترکیه گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد، دولت دمشق عملیات نظامی در عفرین و سایر مناطق شمال سوریه را، اشغالگری می‌داند و خواستار خروج نیرو‌های ترکیه از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار