مسئول آموزش و پرورش عشایر گتوند از محرومیت مدارس عشایری این شهرستان از امکانات مناسب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی ابراهیمی، مسئول آموزش و پرورش عشایر گتوند، مهم ترین چالش مدارس عشایری این شهرستان را کمبود فضا، فرسودگی و نبود سامانه سرمایشی عنوان کرد و بیان داشت: مشکلات مذکور سبب شده روند آموزش با کیفیت در این مدارس با مشکل روبرو شود.
وی به دایر بودن 6 مدرسه در یک ساختمان آموزشی در شهرک پنجم از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند اشاره و اذعان کرد: در این فضای محدود آموزشی در 2 نوبت صبح و عصر حدود 800 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیمی، استقرار 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه، 2 مدرسه متوسطه اول و 2 متوسطه دوم در این ساختمان با توجه به جمعیت بالا را عامل ایجاد اختلال در روند آموزش دانش آموزان عنوان کرد.

مسئول آموزش و پرورش عشایر شهرستان گتوند با اشاره به اینکه در کنار این فضای آموزشی، یک مدرسه بازسازی شده به صورت نیمه کاره وجود دارد اظهار داشت: فضای آموزشی مذکور نیازمند اعتبار است تا بتوان آن را تکمیل و به آموزش و پرورش عشایر تحویل داد.

این مقام مسئول، تکمیل این مدرسه را عامل رفع مشکل کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان این منطقه دانست و گفت: این فضای آموزشی نیمه تمام که در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در یک طبقه ساخته شده است به دلیل پرداخت نشدن طلب پیمانکار نیمه تمام رها شده است.

مجتبی ابراهیمی با اشاره به مشکلات دیگر مدارس عشایری این شهرستان تصریح کرد: در دبستان 6 کلاسه مختلط روستای فرج آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند نیز 90 دانش آموز تحصیل می کنند که با توجه به فرسودگی بنا و خطر ساز بودن تخریب و احداث یک فضای آموزشی جدید الزامی است.

وی در ادامه به نبود وسایل خنک کننده با توجه به گرمای هوا در خوزستان بعنوان مشکل دیگر مدارس عشایری اشاره و تاکید کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان باید مدارس را به سامانه سرمایشی و وسایل خنک کننده تجهیز نماید.

رضا رضایی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی زیادی که در سطح استان از جمله شهرستان گتوند وجود دارد که در شان دانش آموزان عشایر نیستند، اذعان داشت: رفع مشکلات این فضاهای آموزشی در برنامه این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس خوزستان برنامه ای برای تجهیز و بازسازی مدارس فرسوده در نظر دارد، اظهار کرد: در مناطق سخت گذر این استان برای تحصیل دانش آموزان عشایر مدارسی به صورت پیش ساخته آماده و مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

مدارس عشایری امکانات مناسب ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط گتوند نیست . شما بیایید روستای میان‌آب شوش ببینید که چجوری دانش‌آموزان دارن با سختی درس میخونن و مدرسه ها با کمک خانواده ها میچرخه