تجهیز35 درصد از خانوارهای عشایر به مولد تولید انرژی خورشیدی

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تجهیز35 درصد از خانوارهای عشایر به مولد تولید انرژی خورشیدی خبر داد.

کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۳ سال آینده قرار است حدود ۳۵ درصد از خانوار عشایر که شامل ۷۵ هار خانوار می‌شود مجهز به مولد‌های تولید انرژی خورشیدی شوند.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته 800 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ارایه شده است تصریح کرد: امیدواریم امسال در حوزه تسهیلات ارایه شده برای تجهیز منابع از رقم هزار میلیارد ریال عبور کنیم که در این زمینه در ۳سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان ارایه تسهیلات کم‌بهره داشتیم و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان سرمایه در گردش در اختیار عشایر کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد تنها قشری که توانسته است سرپای خود بایستد عشایر هستند و عمده علت این مساله اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادی با توجه به توان تولیدات داخلی بوده است.

قندالی ادامه داد: نقشه‌ راه‌های عشایر به صورت دیجیتالی استخراج و مشخص شده است و قرار است در آینده نزدیک اطلس راه‌های عشایر کشور تهیه و تدوین شود.

وی تاکید کرد: عشایر ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارند و مردم امروز تشنه این آداب و سنن و محصولات عشایر هستند که ما باید در شناسایی این ظرفیت‌ها کمک کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران توجه به زندگی عشایر را امری مهم عنوان کرد و بیان کرد: اگر بخواهیم منابع‌طبیعی و محیط زیست کشور را حفظ کنیم باید به عشایر توجه ویژه‌ای داشته باشیم و این مساله در طول تاریخ اثبات شده است.

انتهای پیام/ح

تهیه و تدوین اطلس را های عشایر کشور در آینده نزدیک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.